Voorbeelden van reliëfs met hetzelfde offer had ik vroeger eens gehaald in de tempel van Abydos van Seti I, zie mijn foto’s hieronder.
Op het museumbordje in het Louvre werd echter de vermelding “sans doute Séthi Ier” duidelijk geschrapt.
Marsha Hill opperde in haar werk ‘Royal Bronze Statuary from Ancient Egypt’ (2004) een datering in de XXIIste dynastie, gevolgd door Christophe Barbotin die het eerder zag in het begin van de XXIste dynastie. Barbotin vergelijkt hiervoor de kroon van het beeldje met de afbeeldingen van Herihor en Pinnodjem I in de tempel van Chonsoe in Karnak (mijn foto’s hieronder). Meer détails in Barbotin Christophe, ‘Les Statues Egyptiennes de Nouvel Empire, Statues Royales et Divines’, Tome Premier, Texte, 2007, p.109-111.
Het beeldje is 16,5 cm hoog (zonder beide pinnen onderaan de voeten, waarvan de langste 3 cm is) en bestaat uit zilver dat enkel massief is in de arm. De pinnen geven aan dat het voorwerp ooit ergens op bevestigd geweest was. De uraeus, het lendendoek en de figuur van Maät op het heb-teken zijn belegd met bladgoud. De koning draagt een nauwsluitende kap waarvan de versiering aan de oorlogskroon doet denken, met op het voorhoofd een uraeus waarvan het lijf over de bovenkant van de kap loopt. De herkomst is onbekend en het beeldje bevindt zich nu in het Louvre, Paris Inv. E 27431. In 1987 was dit een gift aan het Louvre van de familie Ganay ter nagedachtenis van de Comtesse de Béhague.
http://www.louvre.fr/oeuvre-notices/sta ... frant-maat
http://cartelen.louvre.fr/cartelen/visi ... &langue=fr

Abydos, Seti I offert beeltenis van Maät aan Osiris, Isis en Harsiësi, tweede hypostyle hal, rechtermuur, net voor de ingang van de Kapel van Horus.

Abydos, Seti I offert beeltenis van Maät aan Ra-Harachti, linkerwand van de nis tussen de Kapellen van Ra-Horachti en Amon-Ra.

Abydos, Seti I offert beeltenis van Maät aan Ptah, achterwand nis in de Hal van Nefertem en Ptah-Sokaris.

Abydos, Seti I offert beeltenis van Maät aan Osiris, Eerste Osiris Hal, wand tussen Kapel van Isis en Kapel van Sethi I.

Abydos, Seti I offert beeltenis van Maät aan Horus als valk in schrijn, Eerste Osiris Hal.

Karnak, tempel van Chonsoe, Herihor op een van de zuilen in de voorhof.

Karnak, tempel van Chonsoe, Pinodjem I knielend voor Chonsoe.