Seshat (verzoekje)

Moderator: yuti

Seshat (verzoekje)

Berichtdoor Sa-Tjaoe » Vr Sep 13, 2013 8:22 pm

Een vraagje aan de fotoverzamelaars... 8)
Er bestaat een geweldig mooi reliëf van de godin Seshat :
Afbeelding
Afbeelding
Meestal wordt dit reliëf op een wat vreemde "askew" manier getoond, zoals hierboven.
De locatie ervan kende ik niet precies, behoudens dan de wel erg vage omschrijving "Luxor".
Maar met de vreemde manier waarop het gefotografeerd wordt en de cartouches van Ramses II erbij...
Neig ik te denken dat het zich aan de achterkant van één van beide kolossen aan de ingang van de tempel van Luxor bevindt.
En nu vroeg ik mij af of niemand die achterkant toevallig al eens (recht) gefotografeerd heeft?
Gebruikers-avatar
Sa-Tjaoe

Re: Seshat (verzoekje)

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Zo Sep 15, 2013 8:28 pm

Mooie foto’s ! Ik denk niet dat het van een van de grote beelden is voor de ingang (voor de pyloon dus) van Luxor Tempel. Zoals je hieronder kunt zien is er daar echt niet veel plaats om een dergelijke foto te nemen.
Niettegenstaande ikzelf niet verder heb gefotografeerd aan de achterkant van de oostelijke kolos dan het resultaat hieronder, is er een verschil te merken met jouw foto’s, Sa-Tjaoe.

Toegegeven: ik had de laatste keer ter plaatse meer oog voor de obelisk tegen de rug van de westelijke kolos, zie hiervoor: viewtopic.php?f=17&t=2752

Maar er is een verschil in afbeelding: op jouw foto’s staat er tekst links van Seshat. Daarom denk ik dat het eerder misschien zou gaan om de (westelijke) kolos voor de colonnade van de tempel van Luxor.

Wat betreft een betere foto: nee, die heb ik jammer genoeg niet.
Iemand anders misschien?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Terug naar Goden, geloof en priesters