Het Egyptisch Museum van Turijn

Moderator: yuti

Re: Het Egyptisch Museum van Turijn

Berichtdoor gaspard » Ma Feb 02, 2015 12:19 am

Jef,
Als je wil weten hoever ze staan met de reorganisatie van Het Museo Egizio di Torino moet je enen klikken op onderstaande hyperlink :)
URL : http://www.museoegizio.it/pages/hp_en.jsp
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Jef » Ma Mrt 02, 2015 1:06 pm

Thanks Gaspard, ik heb even de link bezocht hier staat te lezen dat men verwacht dat de renovatie begin dit jaar klaar zal zijn.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Ma Mrt 02, 2015 1:23 pm

Jef,
"Verwachten "is niet hetzelfde als "zeker open zijn" :!:
Ik zou voor alle zekerheid een email naar het Egyptisch Museum van Turijn sturen en vragen of het nieuwe museum in zijn totaliteit open en te bezichtigen is.
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Di Mrt 03, 2015 5:56 pm

Moeilijk te bereiken mensen hoor, voor inlichtingen.
http://www.museoegizio.it/

Beter op hun Facebook-pagina proberen:
https://it-it.facebook.com/museoegizio

De zaal "statuario" is al een tijdje in orde gemaakt... veramente fantastico !

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Zo Mrt 22, 2015 8:57 pm

Ziet er prachtig uit.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Zo Mrt 22, 2015 10:37 pm

Is het VERNIEUWDE museum in Turijn nu VOLLEDIG open en te bezichtigen? :roll:
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Mrt 25, 2015 3:05 pm

gaspard schreef:Is het VERNIEUWDE museum in Turijn nu VOLLEDIG open en te bezichtigen? :roll:

Ik dacht vanaf 01/04/15. Maar of werkelijk alles dan reeds op punt zal staan, kan ik vanzelfsprekend van hieruit niet weten.

Voor mijn bezoek in mei 2014 heb ik via e-mail en via telefoon proberen te vernemen welke zalen toen open waren... zonder enig succes. Geen reactie op drie e-mails en geen Engels of Frans aan de telefoon. In het Italiaans geprobeerd: telefoon werd dichtgegooid, maar dat zal aan mijn slecht Italiaans liggen. En mijn ingeschakelde welbespraakte Italiaanse kennis werd twee keer aangeraden later terug te bellen zondar dat men een kontaktpersoon op wou geven. Heb mijn pogingen dan maar gestopt wegens de dure telefoononkosten en ben vertrokken, maar geen van mijn medereizigers heeft het zich beklaagd. Hoofdzakelijk bleek toen enkel de afdeling met sarcofagen en lijkkisten dicht te zijn.

En (ook) echt gebeurd: ter plaatse in de grote zaal beneden kreeg ik van een zaalwachter waarmee ik een babbeltje maakte te horen dat de beroemde statuario-zaal (foto hierboven) dicht was. Dat verzekerde hij me ten stelligste. Ik kompleet over mijn toeren naar een verantwoordelijke gezocht. Voor ik vertrok had ik er echt wel op gelet dat er op de website van het museum nadrukkelijk vermeld stond dat die zaal na werken opnieuw open was. Na heel mijn ongenoegen in een bureau aan een verantwoordelijke te hebben medegedeeld, zei die me met een brede glimlach dat de zaal wel degelijk open was. Misverstand: die zaalwachter was niet op de hoogte. Had ik beter eerst gaan checken, maar ik was zo geschrokken en teleurgesteld dat ik daar niet eens aan gedacht had. Was beschaamd maar blij (een rare combinatie van gevoelens).
Eender: eind goed al goed, met vele mooie ontmoetingen en schoone foto's daarvan als gevolg (al zeg ik het zelf)...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor gaspard » Wo Mrt 25, 2015 6:31 pm

Jaren geleden stuurde ik een mail naar het Museo Egizio di Torino met de vraag of ze het boek van Ernesto Schiaparelli over zijn ontdekkingen in de vallei der koninginnen in hun archief hadden.
Na 2 maanden kreeg ik een bevestigend antwoord.
Blijkbaar hadden ze daar geen interesse in "public relations" :(
Gebruikers-avatar
gaspard

Vorige

Terug naar Musea en organisaties