verwaarlozing museum collecties

Moderator: yuti

verwaarlozing museum collecties

Berichtdoor yuti » Zo Jan 03, 2010 2:16 pm

Department of Interior lax in care of museum collections, report says:
…..the Department of Interior largely doesn't know what is in its collections, often doesn't know if items were obtained legally and doesn't properly care for many of them, according to the department's inspector general….
….."The Department of Interior is failing to fulfill its stewardship responsibilities over museum collections second in size only to the Smithsonian Institution."….
….The report says the department has an estimated 146 million items in its museum collections, but 78 million of them have not been catalogued — just over half of them….
…."millions of objects remain boxed — unknown and unaccounted for," the report said. "These objects are, for the most part, unavailable for research, education or display and are susceptible to theft, deterioration and damage."…
….The report said the problems were caused by poor management and by failure of the government to allocate enough manpower and money to care for and track collections….

http://www.deseretnews.com/article/7053 ... d-for.html

Ik heb er geen woorden voor....
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Zo Jan 03, 2010 5:51 pm

Awel, dat het een schandaal is.
Nog een geluk dat dit niet met Egyptische collecties gebeurt.
:?

En ik de privé-collecties maar veroordelen omdat ze op die manier voor niemand van nut zijn. Alhoewel ik bij dit standpunt blijf - zonder heiliger dan de Paus te willen zijn - worden in privé de voorwerpen dan nog tenminste gekoesterd, zoals bijvoorbeeld Malkatta aardewerk ... en belanden ze vroeg of laat toch misschien in een catalogus (zie: de vroegere tentoonstelling Van Nijl tot Schelde)

Want soms vraag ik me af of er ratten in de kelders van (wellicht onder meer) het museum van Caïro zitten en of ze textiel, papyri en cartonnages lusten?

De grootste reden zal wel hier in schuilen, overal ter wereld:
" ... failure of the government to allocate enough manpower and money to care for and track collections ... "
Maar wanneer er in bepaalde landen al weerzin is wanneer een solidariteitsbijdrage nodig blijkt voor een behoorlijke gezondheidszorg, hoe zou men reageren wanneer er extra geld voor ouwe prul vrijgemaakt wordt?
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Terug naar Musea en organisaties