Musee Champollion

Moderator: yuti

Musee Champollion

Berichtdoor Jef » Ma Jun 27, 2011 10:56 pm

Hallo Forumleden lang geleden dat ik wat gepost heb.
Ik ben jullie echter niet uit het oog verloren. Momenteel zijn wij op vakantie in de Dordogne. En wat blijkt nu, we zitten niet ver van het geboortehuis van Champollion (gelegen in het dorp Figeac) Dus morgen gaan we hier naar toe, het blijkt nu een museum te zijn. Ik laat jullie nog wel weten wat we gezien hebben.
Gebruikers-avatar
Jef

Re: Musee Champollion

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Di Jun 28, 2011 9:06 pm

Jef schreef:Hallo Forumleden lang geleden dat ik wat gepost heb.
Ik ben jullie echter niet uit het oog verloren. Momenteel zijn wij op vakantie in de Dordogne. En wat blijkt nu, we zitten niet ver van het geboortehuis van Champollion (gelegen in het dorp Figeac) Dus morgen gaan we hier naar toe, het blijkt nu een museum te zijn. Ik laat jullie nog wel weten wat we gezien hebben.

Ik vroeg me al af Jef of je van hobby veranderd was ... :wink:

Volgens desheret.org zijn er daar in het museum toch een 300 voorwerpen te bekijken, maar geen foto's te nemen.
http://www.desheret.org/france.htm

Eender hoe, ik kijk uit naar je verslag.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Ma Jul 04, 2011 9:49 pm

We zijn er geweest, mochten er wel foto's maken al viel dat niet mee. (te weinig licht)
Zal later nog wel wat foto's laten zien, nu even niet de wifi-minuten tikken nogal door hier op de camping.

Ook het geboorte huis gezien van Champollion, en een reusachtige replica van de rosetta-steen op een pleintje achter het museum.
Al met al een bezoek waard.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor yuti » Di Jul 05, 2011 10:24 am

Ben echt benieuwd Jef. Naar ik hoorde telt het museum een 8-tal zalen met uitleg over het schrift en mooie originele stukken (niet alleen uit Egypte).
Gebruikers-avatar
yuti

Terug naar Musea en organisaties