algemeen

Moderator: yuti

algemeen

Berichtdoor gaspard » Di Aug 18, 2009 7:10 pm

De verre toekomstverwachting voor de graven ziet er niet goed uit volgens artikel met volgende URL:
http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... zfSmaJd6OA
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Aug 19, 2009 6:40 pm

Poor ventilation and the breath of the hordes of visitors are causing damage to the carvings and painted decorations inside the tombs ...

En ièdere keer ik ze bezocht voelde ik me een beetje schuldig, maar zoals ik hier waarschijnlijk al eens - grappend - gezegd heb: misschien een ingangsexamen of een numerus clausus: 'wat weet je over deze tombe?' of een tiental vragen over de oudegyptische geschiedenis?

Een hogere prijs vind ik nog meer ondemocratisch.

Copies?
Ik dacht op de site van Hawass gezlezen te hebben dat er copies zouden gemaakt worden van Seti I, Nefertari en Toetanchamen?

Maar ik vind deze mededeling niet meer ... kan aan mij liggen, maar het zou de eerste keer niet zijn dat de site of uitspraken van Hem achteraf gewijzigd worden.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Do Aug 20, 2009 9:15 pm

In het graf van Horemheb hebben ze toch de luchtverversing (ventilatie) gemoderniseerd om de lucht schoner te houden, zodat de schilderingen minder snel aangetast worden :?:

Als dit goed zou functioneren ging men toch ook in de toekomst de andere graven hiermee uitrusten, toch ???

We zullen het zien Oktober :D
Gebruikers-avatar
Jef

Terug naar Algemeen