Reis maart 2018

Moderator: yuti

Re: Reis maart 2018

Berichtdoor Jef » Wo Feb 21, 2018 1:42 am

yuti schreef:Jef, ik kan volledig beamen wat je zegt over Abydos en omgeving.

Kom el-Sultan en Shunet el-Zebib zijn pareltjes.
Alhoewel de boten (als ik.me niet vergis zijn er 14 opgegraven) nu onder het zand liggen is de nabijgelegen 'funerary enclosure' van Khasekhhemwy zeker de moeite waard. En dat is dan nog het minste wat je van dat bouwwerk kunt zeggen. Echt onder de indruk was ik toen ik midden in die omheining stond.

Hoe ver is het van de Tempel van Seti I af, m.a.w. hoe kom je er.
Ligt het vlak bij de tempel van Seti, als dat zo is kun je er dan ook te voet naar toe, of moet je er met de taxi naar toe vraag ik mij af.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor yuti » Wo Feb 21, 2018 4:06 pm

Beste Jef,
Vóór de ingang van de tempel van Abydos koop je hiervoor een apart ingangsticket (speciaal voor Sh.el-Zebib). Je moet dan even wachten op een Egyptoloog/archeoloog/gids en een plaatselijke agent of militair. Beiden stappen dan mee in jou taxi (anders zullen zij mits wat aandringen wel met eigen vervoer gaan). Ik denk overigens niet dat zij die afstand te voet zullen afleggen. En dit niet enkel vanuit sportief oogpunt, maar ze staan ook in voor jou veiligheid.
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor Jef » Do Feb 22, 2018 3:55 pm

yuti schreef:Beste Jef,
Vóór de ingang van de tempel van Abydos koop je hiervoor een apart ingangsticket (speciaal voor Sh.el-Zebib). Je moet dan even wachten op een Egyptoloog/archeoloog/gids en een plaatselijke agent of militair. Beiden stappen dan mee in jou taxi (anders zullen zij mits wat aandringen wel met eigen vervoer gaan). Ik denk overigens niet dat zij die afstand te voet zullen afleggen. En dit niet enkel vanuit sportief oogpunt, maar ze staan ook in voor jou veiligheid.

Bedankt voor jouw info Yuti
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Jef » Di Mrt 27, 2018 9:20 pm

Hallo Allemaal,
Ik wil even laten weten dat we sinds zondagavond weer terug zijn in nederland, onze vakantie in Luxor zit er weer op.
Prima naar onze zin gehad, ondanks dat het veel te warm was er was een dag bij van 42 graden.
De hoge temperaturen hebben er wel voor gezorgd dat we niet ons volledige programma hebben kunnen afwerken.
Ik kom nog terug op wat we allemaal mee hebben gemaakt.
De tips die we van jullie mochten ontvangen hebben mee gedragen aan deze geslaagde trip, daar voor dan ook nog veel dank.
Tot later
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Zo Apr 01, 2018 1:09 pm

Beste Jef,
Ik kijk uit naar je verhalen over je vakantie in Luxor in maart 2018.
Kan je me informatie geven over de HUIDIGE situatie van Hotel Sonesta St.George in Luxor :?:
Tenminste wanneer je in het hotel bent geweest tijdens je verblijf in Luxor
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Jef » Zo Apr 01, 2018 1:35 pm

Hoi Gaspard het Sonesta hebben we dit keer niet met een bezoek vereerd. Volgens een kennis (Patricia) van ons die in Karnak woont, was de kwaliteit van het eten aldaar achteruit gegaan.
Wij zijn wel een keer met Patricia wezen eten bij de Lanteern, een Engels restaurant. Niet goedkoop, maar wel een uitgebreide kaart en keurig netjes daar, je hebt gevoel in Engeland te zijn. De eigenaresse (volgens mij was ze dat) staat je in het Engels te woord, en niet zo maar in het Engels echt Engels met een accent dat ik niet thuis kon brengen, super tof daar.
We hebben er dan ook heerlijk gegeten en nagetafeld, was perfect en ze hadden bier (Sakarra gold) Het Mercure, Etap heet het tegenwoordig aan de Cornisch daar hebben we ook een aantal keren gegeten. Hier hebben ze niet zo"n uitgebreide kaart maar wel heerlijke Steak (biefstuk) met peperroomsaus, we zijn er 3 keer geweest en ik heb 3 keer de steak genomen kon er geen genoeg van krijgen, en alle 3 de keren even lekker, medium gebakken met verse groenten. Hert water loopt mij weer uit de mond nu, :D
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Apr 04, 2018 12:20 pm

Gaspard schreef:
Kan je me informatie geven over de HUIDIGE situatie van Hotel Sonesta St.George in Luxor

Drie vrienden zijn in februari 2018 voor een week naar Luxor geweest en verbleven in het Sonesta Saint George Hotel. Omdat ik in januari in Luxor was en van hun plannen op de hoogte was, heb ik hen een (onderstaande) foto van het Sonesta opgestuurd om hen gerust te stellen het er nog stond en nog in bedrijf was. Grapje - maar ook niet, want ik hoorde toen dat bijvoorbeeld het Pyramisa Isis Luxor Hotel- daar even verder naar het zuiden gelegen - een paar jaar dicht geweest is (maar nu terug open).
Van een van hen - maar ik denk dat hij voor alle drie sprak - hoorde ik niets dan lof over de accommodatie en de service in het Sonesta. Over het eten heb ik niets gehoord, behalve van hem een foto toegestuurd gekregen van wat er een lekkere maaltijd uitzag. Maar hij vertelde me dat ze bijna iedere dag uit gingen eten in het pizza restaurant Roma. Ik ben daar ook 1 keer geweest in 2014 (onderstaande foto) en het is eenvoudig maar goed... ik dacht dat dit niet zo ver van het Sonesta gelegen is, in El-Mahdistreet, de straat schuin links recht tegenover het Sonesta.

Jef schreef:
Wij zijn wel een keer met Patricia wezen eten bij de Lanteern, een Engels restaurant. Niet goedkoop, maar wel een uitgebreide kaart en keurig netjes daar, je hebt gevoel in Engeland te zijn. De eigenaresse (volgens mij was ze dat) staat je in het Engels te woord, en niet zo maar in het Engels echt Engels met een accent dat ik niet thuis kon brengen, super tof daar.
We hebben er dan ook heerlijk gegeten en nagetafeld, was perfect en ze hadden bier (Sakarra gold) Het Mercure, Etap heet het tegenwoordig aan de Cornisch daar hebben we ook een aantal keren gegeten. Hier hebben ze niet zo"n uitgebreide kaart maar wel heerlijke Steak (biefstuk) met peperroomsaus, we zijn er 3 keer geweest en ik heb 3 keer de steak genomen kon er geen genoeg van krijgen, en alle 3 de keren even lekker, medium gebakken met verse groenten. Hert water loopt mij weer uit de mond nu, :D

Bedankt Jef voor de informatie. Zeer welgekomen. Weet niet of ik van mijn leven nog in Luxor geraak, maar dit hoor ik graag, want indien wel, wil ik dit zeker ook eens uitproberen. Steak neem ik nooit in Egypte waarschijnlijk domweg wegens een paar zeer slechte ervaringen ooit, lang geleden in Cairo, in het restaurant van een luxe hotel dan nog. Heb dan maar - misschien verkeerd - de conclusie getrokken dat Egypte geen steak-land is. Blij dat jij andere ervaringen hebt!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor gaspard » Wo Apr 04, 2018 12:57 pm

Philip,
Bedankt voor uw info over Hotel Sonesta St.George in Luxor.
Dat hotel heeft 'mijn hart gestolen'.
Tussen 2003 en 2013 ben heb ik 2 x 14 dagen per jaar in de Sonesta verbleven.
Ik was daar 'als een vriend des huizes' en werd daar 'in de watten gelegd' door het management en de medewerkers.
Mijn lievelingsgerecht was cicken teriyaki en de keren dat ik me 'lazarus heb gegeten' aan die marinade zijn ontelbaar.
In 2011 is Sonesta flink aangevallen door de revolutionairen omdat president Mubarak,de burgemeester van Luxor,de provinciegouverneur en de patriarch van de Koptische kerk daar vaak kwamen/logeerden.
De familie van de manager Samir Azer is dan moeten vluchten naar de USA.
Na 2015 is de manager dan ook naar de USA gegaan.
Ik hoop-bij leven en welzijn-één van de volgende jaren nog eens naar de Sonesta te gaan :wink:
Gebruikers-avatar
gaspard

Vorige

Terug naar Reiservaringen en vragen