Luxor 2014 reisverslag Jef

Moderator: yuti

Re: Luxor 2014 reisverslag Jef

Berichtdoor Jef » Wo Mrt 12, 2014 10:36 pm

Vandaag woensdag 12 maart, de Vallei der Koninginnen en Deir El-Medineh bezocht. 3 graven in vallei binnen geweest. KV 44 Chaemwaset, KV 55 Amenherchepesjef en KV 43 Sethherchepesjef, de laatste was onderhevig aan flinke roetschade. Aardig wat foto's kunnen trekken (uiteraard zonder flits) of ze allemaal gelukt zijn moet ik nog gaan bekijken. Ook hier geen toerist te bekennen. Van uit de vallei naar Deir El-Medineh gewandeld via de kapellen van Mereseger en Ptah, hier is een muur voor gemetseld met een afgesloten poort erin, je kunt er dus niet meer bij komen, in 2010 kon je er nog bij. De stenen trap waarmee je een stuk verder op afdaald naar het dorp is ook niet meer begaanbaar. Vele treden zijn verdwenen.
Wordt vervolgt......
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Za Mrt 15, 2014 10:04 pm

Jef schreef:
De huizen die kort tegen de modderstenen muur van de tempel stonden zijn al gesloopt. Je kunt nu dus vanaf de poort van Nectabo zo naar de 10th pyloon lopen.

Bedoel je langs de Poort bij Khonsoe tempel (1ste foto), rechtstreeks door langs de omheiningsmuur van Karnak tot aan de 10de Pyloon (2de foto). Bij die laatste stonden aan de westkant (links wanneer je aan de buitenkant van Karnak voor de 10de pyloon staat) nog wat huizen.
Of gewoon vanaf de sfinxenallee? (derde foto)?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van uit de vallei naar Deir El-Medineh gewandeld via de kapellen van Mereseger en Ptah, hier is een muur voor gemetseld met een afgesloten poort erin, je kunt er dus niet meer bij komen, in 2010 kon je er nog bij. De stenen trap waarmee je een stuk verder op afdaald naar het dorp is ook niet meer begaanbaar. Vele treden zijn verdwenen.

Wat jammer. Het Heiligdom van Meretseger niet meer te bezoeken... in 2009:
viewtopic.php?f=10&t=2471
Anderzijds: het werd niet bewaakt, dus wellicht beter bewaard nu.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Zo Mrt 23, 2014 8:16 pm

We zijn al weer enkele dagen terug uit Luxor, met weer een aantal ervaringen rijker. En we hebben het ontzettend naar onze zin gehad, het was overal heerlijk rustig, weinig of geen toeristen. Patrica ontmoet, wat een leuk en gezellig vrouwtje, het klikte meteen. Ik hoop de komend tijd jullie wat meer te kunnen vertellen wat we allemaal hebben beleefd. Momenteel hebben we het nog al druk, onze twee zoons gaan trouwen de jongste 25 april en de oudste 22 augustus, daar kruipt stiekem ook nog al wat tijd in.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Jef » Zo Mrt 23, 2014 8:37 pm

Philip Arrhidaeus schreef:Jef schreef:
De huizen die kort tegen de modderstenen muur van de tempel stonden zijn al gesloopt. Je kunt nu dus vanaf de poort van Nectabo zo naar de 10th pyloon lopen.

Bedoel je langs de Poort bij Khonsoe tempel (1ste foto), rechtstreeks door langs de omheiningsmuur van Karnak tot aan de 10de Pyloon (2de foto). Bij die laatste stonden aan de westkant (links wanneer je aan de buitenkant van Karnak voor de 10de pyloon staat) nog wat huizen.
Of gewoon vanaf de sfinxenallee? (derde foto)?

Afbeelding

Nee je kunt niet vanuit de Karnaktempel via de poort bij de Khonsoe tempel naar buiten, je moet echt terug naar de hoofdingang en vandaar uit helemaal omlopen. Als je dan bij de poort bent ter hoogte van de Khonsoe tempel kun je de modderstenen muur (zoals jouw foto laat zien ) blijven volgen tot aan de 10e pyloon.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Ma Mrt 24, 2014 5:59 pm

Jefs schreef:
We zijn al weer enkele dagen terug uit Luxor, met weer een aantal ervaringen rijker. En we hebben het ontzettend naar onze zin gehad, het was overal heerlijk rustig, weinig of geen toeristen. Patrica ontmoet, wat een leuk en gezellig vrouwtje, het klikte meteen. Ik hoop de komend tijd jullie wat meer te kunnen vertellen wat we allemaal hebben beleefd. Momenteel hebben we het nog al druk, onze twee zoons gaan trouwen de jongste 25 april en de oudste 22 augustus, daar kruipt stiekem ook nog al wat tijd in.
Blij dat jullie een fijne tijd hadden Jef. Ik vernam het onaangename wedervaren van Marcel M. Terwijl jullie weg waren, geen nieuws meer uit Egypte gelezen van vijandigheid tegenover toeristen. Het is iets hé, wanneer je zo op je eentje door de tempels loopt. Patricia L is inderdaad een aangename dame, fijn dat jullie elkaar hebben leren kennen. En proficiat met de zonen ! Ik wens hen alvast heel veel geluk.

Nee je kunt niet vanuit de Karnaktempel via de poort bij de Khonsoe tempel naar buiten, je moet echt terug naar de hoofdingang en vandaar uit helemaal omlopen. Als je dan bij de poort bent ter hoogte van de Khonsoe tempel kun je de modderstenen muur (zoals jouw foto laat zien ) blijven volgen tot aan de 10e pyloon.
Aha, dat eerste kon ik ook niet. De poort bij Chonsoe en die van de 10de pyloon blijven dus gesloten.
Maar ik kon in januari 2012 ook nog niet helemaal doorwandelen vanaf Chonsoe langs de ommuring tot helemaal bij de 10de pyloon. Dat is nu veranderd dus. Bedankt voor de informatie, Jef.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor gaspard » Di Mrt 25, 2014 1:02 pm

Jef,
Met vreugde lees ik dat je daar in Luxor een fijne tijd hebt gehad.
Gelukkig is alles daar vlot en veilig verlopen.
Ik zie dat je weer bezig bent met een volgende festiviteit: de trouw van uw zonen.
Alvast gefeliciteerd.
ik kijk uit naar alles wat je over je vakantie in maart 2014 te vertellen hebt.
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Jef » Zo Apr 06, 2014 8:21 pm

Dank voor de felicitaties Philip.
Inderdaad drukke tijd voor ons, nog 3 weken te gaan dan trouwt de jongste.
Ik laat nog wel van mij horen.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Vr Sep 05, 2014 10:30 pm

Jef,
Het is weer een ganse tijd geleden dat ik nog iets van u gelezen heb op het forum :!:
Gaspard
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Jef » Do Okt 09, 2014 4:59 pm

Dat klopt Gaspard ik ben al tijdje niet zo actief op het forum. Prive nogal druk geweest met het trouwen van onze jongens, ook nog wat tegenslag gehad, maar we komen nu in een wat rustiger vaarwater. Volgende week nog mijn schoonmoeder over verhuizen naar een ander zorgverblijf. En dan moet er meer tijd komen voor het forum. Een ding is zeker ik ben jullie niet vergeten. En ik heb zeker nog e.e.a. te vertellen en te laten zien van onze reis maart. Wat hebben wij genoten, heerlijk rustig was het en je ontdekt steeds weer nieuwe dingen.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Do Okt 09, 2014 11:49 pm

Fijn dat we weer iets van je horen.
Ik kijk uit naar je ervaringen n.a.v.je Luxorreis in maart 2014.
Gebruikers-avatar
gaspard

Vorige

Terug naar Reiservaringen en vragen