Geen visa's meer in luchthaven voor zelfstandige toeristen ?

Moderator: yuti

Geen visa's meer in luchthaven voor zelfstandige toeristen ?

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Di Mrt 17, 2015 7:33 pm

17/03/15
Egypt to require pre-obtained visas for foreigners of any nationality

Only tourists on organised trips will be exempt from the rule
http://english.ahram.org.eg/News/125473.aspx
Any person wishing to enter Egypt will need to obtain a visa before departure and will not be offered it at the airport upon arrival, Egypt's ministry of foreign affairs announced on Monday.
Individual tourists must obtain visas for tourism proposes from Egypt's diplomatic missions prior to their arrival in Egypt, the statement says.
Organised tourist groups will be the only exception, according to the statement.
The decision will apply from 15 May 2015.
Many nationalities, including Europeans and American, were allowed to obtain an Egyptian visa at the airport upon arrival.
The same decision was taken in September 2011 but the government suspended it after three days due to a public outcry and accusations that it will be a big blow to Egypt’s tourism industry.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: Geen visa's meer in luchthaven voor zelfstandige toerist

Berichtdoor gaspard » Wo Mrt 18, 2015 10:19 am

Wat is het nut van dergelijke maatregel?
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Jef » Zo Mrt 22, 2015 8:58 pm

Wat een gedoe zeg.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Zo Mrt 22, 2015 10:33 pm

Dat vind ik ook :lol:
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Mrt 25, 2015 1:53 pm

Gaspard schreef: "Wat is het nut van dergelijke maatregel?"
Misschien wil men op die manier een betere controle krijgen over wie het land binnenkomt. Ook vanuit Europa kunnen personen met slechte bedoelingen naar Egypte gaan.
Toch zie ik niet zo goed het enorme verschil: is iemand betrouwbaarder wanneer hij een reis boekt via een touroperator dan iemand die rechtstreeks een vlucht boekt bij Egyptair en ginder ook rechtstreeks (via Booking bijv.) een hotel?
Gaat men ervan uit dat de touroperators hun klanten checken of dat er meer sociale controle is? Dat zal toch wel niet zijn. En op beide manieren van reizen wordt je toch al gecontroleerd in de luchthaven van vertrek?
En ik hoop dat er in mei duidelijkheid zal zijn (zie hieronder) want dat wordt twijfelen voor iemand die dan zelfstandig naar ginder vertrekt.
Eender: last-last-minute trips zie ik niet meer zo makkelijk gebeuren.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Mrt 25, 2015 1:58 pm

18/03/15
New visa procedures will not apply to tourists visiting in groups, confirms a foreign ministry spokesperson

http://english.ahram.org.eg/News/125548.aspx
"Individual foreigners wishing to visit Egypt either for work or for tourism purposes will be the ones who will need to obtain a prior visa from their Egyptian consulates," Abdel Ati told Ahram Online.
Meanwhile, head of the Customs and Immigration Authority Ashraf Reda said that they haven’t received any new visa regulations from the foreign ministry.
"We will be working by the old visa procedures until we get other instructions," Reda said.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor gaspard » Wo Mrt 25, 2015 6:08 pm

Dat ze daar in Egypte eerst maar eens nadenken wat ze eigenlijk willen vooraleer ze alles i.v.m. visums veranderen :(
Een terrorist, die Egypte binnen wil , zal niet tegengehouden worden door het feit dat hij eerst een visum moet hebben van de Egyptische ambassade.
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Mrt 25, 2015 9:11 pm

@ Gaspard: Ga jij telkens jouw visum halen bij de ambassade in Brussel? Is er een mogelijkheid om dit te regelen terwijl je erop wacht? Hoe lang op voorhand moet je dat halen en hoe lang is het visum geldig?

De laatste keer dat ik zelf mijn visum bij de Egyptische ambassade afgehaald heb was in 2001. Ik moest er toen twee keer heen: eerst met mijn paspoort en dan nog eens enkele dagen later om het af te halen. Vond ze daar eigenlijk nooit zo vriendelijk als ik dat er bij mag zeggen.
Als ik me het correct herinner was dat toeristenvisum in mijn paspoort toen 1 maand geldig om in Egypte te verblijven, binnen drie maanden na uitgifte ervan. (En mijn pas moest nog zes maanden geldig zijn wanneer ik Egypte verliet.)
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor gaspard » Wo Mrt 25, 2015 11:13 pm

Philip,
Voor zover ik me herinner schafte ik vanaf 2000 mijn visum op de luchthaven van Luxor aan.
Indertijd moest ik een dubbel visum hebben omdat ik een foto-en filmcamera meedeed.
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Do Apr 02, 2015 6:59 pm

02/04/15
Egypt postpones scrapping on-arrival visas for individual travellers

On arrival visas will still be available for foreign tourists until an electronic visa system is introduced on a yet to be announced date
http://english.ahram.org.eg/News/126734.aspx
The changes were supposed to take effect on May 15, but foreign ministry spokesman Badr Abdel Atty said the date has been delayed until an electronic system for issuing the visas is set up.
The measure "aims to organise the process of foreigners entering the country within a framework that respects national sovereignty and considers national security, without affecting tourism flow rates," the ministry said in a statement.
The ministry spokesman said work is underway on the "technical sides" of the electronic visa system, without giving a specific timeframe.

Een visum bekomen in de luchthavens blijft dus (voorlopig) verder mogelijk !
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor gaspard » Do Apr 02, 2015 9:27 pm

Hopelijk blijft alles bij het oude :wink:
Ik zie het nut niet in waarom er verandering zou moeten komen in een systeem dat m.i. goed functioneerde
Gebruikers-avatar
gaspard

Terug naar Reiservaringen en vragen