reis mei 2015 luxor

Moderator: yuti

reis mei 2015 luxor

Berichtdoor mikey » Di Apr 19, 2016 8:20 pm

over 3 weken vertrek in terug naar Luxor.
de voorbije 10 jaar ben ik een 7 tal keer geweest (Caïro, Luxor, Awan en heb bijna alles bezocht wat er in die regio te zien is (of toch het grootste deel :P :P )
Abydos, Denderah, El Kab, Abou Simbel, klooster st-simeon, etc.. etc.. etc.. :o )

Weten jullie wat er nieuw te bezoeken valt in Luxor? (nieuw te bezoeken sinds 2015).

We denken dat we Luxor niet zullen verlaten omdat het toch niet echt super veilig is. Al heb ik geen schrik in Luxor.. Moest het de eerste keer zijn dat ik naar Luxor zou gaan, zou dit anders zijn, maar ik ken het.
mikey

Re: reis mei 2015 luxor

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Vr Apr 22, 2016 6:50 pm

Mickey schreef:
Weten jullie wat er nieuw te bezoeken valt in Luxor? (nieuw te bezoeken sinds 2015).

Ik weet niet of er het laatste jaar wat bijgekomen is. Van mij is een grote toer al geleden van 2009. Vraag me af hoe makkelijk men informatie kan bekomen over onlangs geopende privé tombes aan het ticketoffice op de Oostoever? Laat je jouw ervaringen daarover achteraf eens weten, Mickey?

In een poging iets te noemen dat je misschien nog niet gedaan hebt: Aboe el Haggag moskee, bergtop El-Qurn, Qasr el Aguz, Deir el Shelwit, wandeling van Deir el Medina naar Vallei der Koninginnen en naar de Vallei der Kongingen, wandeling vanaf Deir el Bahari naar de Vallei der Koningen, Montoe tempel benaderen vanaf het noorden, alle sfinxenallees volgen, de opgravingen voor de pyloon van Karnak.

Alvast veel plezier !
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: reis mei 2015 luxor

Berichtdoor gaspard » Vr Apr 22, 2016 9:04 pm

Mickey,
Vergeet QV44 zeker niet te bezoeken :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
gaspard

Terug naar Reiservaringen en vragen