Foto ticket tombes

Moderator: yuti

Foto ticket tombes

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Ma Okt 02, 2017 11:29 am

Onderstaande folder van het Ministry of Antquities met prijzen voor foto tickets.

Fotografie voor persoonlijk gebruik.
Denk dat ik dat goed lees: 1500 EGP per tombe voor 1 uur.
Prijzig.
En gedaan met foto's nemen onder een toeziend knipoog?

Bedenking: is dit nu goed of slecht om flitslicht-gebruik te vermijden? Want misschien wordt voortaan voor flitslicht baksjiesj gevraagd - ter vervanging van de voormalige gewone foto-baksjiesj.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: Foto ticket tombes

Berichtdoor gaspard » Ma Okt 02, 2017 11:53 am

Ik kan me niet voorstellen dat fotografie 'met een knipoog' in graven niet meer mogelijk zou zijn :wink:
De mentaliteit van de bevolking in Egypte zal dat niet accepteren.
Fotografie in de graven tegen betaling zou enkel voor persoonlijk gebruik zijn.
Vóór het ministerie het goed en wel beseft staat gans het internet vol met foto's :!:
Hoe gaan ze dat tegenhouden :?:
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor gaspard » Ma Okt 02, 2017 12:07 pm

Verder zegt men: "After approval of authority"
Dat zijn dus de "bewakers" van de graven :lol:
Bakshich is een begrip in Egypte en dat zal men in het huidig bestel nooit kunnen verhinderen :!:
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Jef » Do Okt 05, 2017 10:51 pm

Onderstaand bericht lees ik net op de Facebook pagina van Jane Aksher.
Forse prijsstijging van de tickets in Luxor, net nu we van plannen hebben om in maart weer naar Luxor af te reizen.

New Ticket Prices 1st November 2017
Ticket prices for Egyptian went up 1st October but ticket prices for foreigners go up 1st November thanks to Hussein Omar and Mohamed A Fahmy for confirming that
I have not got all the prices confirmed but this is my best guess based on the ones that are confirmed

Site Old New
Assasif Tomb 40 80
Ay Tomb 30 60
Benji, Khonsu, Userhet 30 60
Carterhouse 50 90
Colossus
Deir El Bahary Temple 50 90
Deir El Medina Tombs 40 80
Isis Temple 40 80
Karnak Temples 80 120
Khokha El Khoukha Area 30 60
Luxor Museum 100 160
Luxor Temple 60 100
Medinet Habu Temple 40 80
Menna and Nakht 30 60
Merenptah Temple 20 40
Mut Temple 40 80
Mummification Museum 60 100
Open air Museum Karnak 40 80
Pabasa Babaza Tomb 30 60
Pashedu 30 60
Qurnet Marie 40 40
Ramses VI at Valley of Kings 50 90
Ramasseum Temple 40 80
Ramoze Tomb 40 80
Roy & Sheroy 20 40
Sennefer & Rekhmire 30 60
Seti I Temple of Seti I 30 60
Seti Tomb 1000 ?
Taftaf 4 4
Tomb of Nefertari 1000 ?
Tutankhamun 100 160
User Hat, Khonsu & Benya 40 80
Valley of the Kings 100 160
Valley of the Queens 50 90
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Jef » Do Okt 05, 2017 10:52 pm

Het prijzenoverzicht komt een beetje rommelig over, en ik had het toch netjes ingetypt, sorry.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Do Okt 05, 2017 11:30 pm

Jef,
De Egyptenaren moeten GELD zien :!: :!: :!: :!: :!:
Of de bevolking daar beter van wordt is een andere vraag :(
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Jef » Ma Okt 09, 2017 8:20 pm

Dat begrijp ik Gaspard, er zijn nog steeds weinig toeristen.
Maar ze maken het nu wel echt te bont vind ik. verhogen oké maar zo grof dat vind ik wat minder.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor gaspard » Ma Okt 09, 2017 10:47 pm

Jef,
Het Egypte-toerisme is momenteel slecht.
Wanneer ze dan menen dat ze de toeristen 'warm moeten krijgen' door de prijzen op een drastische manier te verhogen zal dat een boemerangeffect hebben.
Het is duidelijk dat ze geen oplossing zien om uit de negatieve spiraal te geraken :(
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor gaspard » Wo Okt 11, 2017 4:33 pm

Vandaag kreeg ik van het EEF een mail met de nieuwe prijzen voor de verschillende bezienswaardigheden in Egypte.
URL : http://www.egyptologyforum.org/MOA/Tick ... ._2017.pdf
De prijs is minstens verdubbeld :(
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Vr Jan 26, 2018 11:31 am

Er is vanaf eind 2017 een nieuw fototicket beschikbaar!

Ik hoorde (maar ik heb het nog niet gecheckt) dat dit voor Sakkara betekent: 1 ticket van 300 EGP voor alle tombes.

Voor Luxor (waar ik en mijn echtgenote waren in januari 2018) betekent dit over het algemeen 1 ticket van 300 EGP voor 3 tombes, zowel koninklijke als privé.
Er zijn uitzonderingen zoals géén foto's in de tombes van Seti I en Nefertari, en 1 fototicket voor Pashedu TT3 Deir el Medina (+ entreeticket 15 EGP). Dat laatste omdat het fototicket verstrekt wordt per "groep" tombes... m.a.w. 1 entreeticket (voor één of verschillende tombes) = 1 fototicket.
In Asasif hadden ze nog niet van gehoord van het fototicket: voor de tombes daar (TT192, TT414, TT279) moet je twee entreetickets in Deir el Bahari aanschaffen (en niet bij het ticketoffice bij Memnon), maar moest ik voor de fototickets naar het ticketoffice bij Memnon. Zelfde redenering als hierboven: het fototicket is geldig per entreeticket... in het Asasif zijn het twee "groepen" dus per definitie ook twee fototickets.

Fototicket, aangeschaft januari 2018:
Afbeelding

Januari 2018, het fototicket van 300 EGP staat nog niet aangekondigd op de prijslijst aan de muur van het ticket office:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Za Jan 27, 2018 4:36 pm

Philip Arrhidaeus schreef:Er is vanaf eind 2017 een nieuw fototicket beschikbaar!

Ik hoorde (maar ik heb het nog niet gecheckt) dat dit voor Sakkara betekent: 1 ticket van 300 EGP voor alle tombes.

Voor Luxor (waar ik en mijn echtgenote waren in januari 2018) betekent dit over het algemeen 1 ticket van 300 EGP voor 3 tombes, zowel koninklijke als privé.
Er zijn uitzonderingen zoals géén foto's in de tombes van Seti I en Nefertari, en 1 fototicket voor Pashedu TT3 Deir el Medina (+ entreeticket 15 EGP). Dat laatste omdat het fototicket verstrekt wordt per "groep" tombes... m.a.w. 1 entreeticket (voor één of verschillende tombes) = 1 fototicket.
In Asasif hadden ze nog niet van gehoord van het fototicket: voor de tombes daar (TT192, TT414, TT279) moet je twee entreetickets in Deir el Bahari aanschaffen (en niet bij het ticketoffice bij Memnon), maar moest ik voor de fototickets naar het ticketoffice bij Memnon. Zelfde redenering als hierboven: het fototicket is geldig per entreeticket... in het Asasif zijn het twee "groepen" dus per definitie ook twee fototickets.

Hoi Philip,
Dus als ik het allemaal goed begrepen heb in de vallei der koningen kun je een fototicket kopen voor 300 egp en dan mag je in drie tombes foto's maken. En je hebt een toegangsticket nodig om de tombe zelf binnen te komen.
Bij de privé graven heb je als je foto's wil maken 2 toegangsticket nodig, een voor de toegang tot de tombe en een om foto's te mogen maken, right ?
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Zo Jan 28, 2018 3:07 pm

Jef schreef:Dus als ik het allemaal goed begrepen heb in de vallei der koningen kun je een fototicket kopen voor 300 egp en dan mag je in drie tombes foto's maken. En je hebt een toegangsticket nodig om de tombe zelf binnen te komen.
Bij de privé graven heb je als je foto's wil maken 2 toegangsticket nodig, een voor de toegang tot de tombe en een om foto's te mogen maken, right ?

Zo ongeveer voor alle opengestelde tombes op Luxor West geldt nu:
je koopt 1 entreeticket voor een groep tombes (bijv. 3 tombes in de KoningsVallei of in de KoninginnenVallei of drie privétombes) en als je wilt fotograferen dien je voor die groep tombes eveneens 1 fototicket te kopen.
(maar er zijn dus een paar uitzonderingen, zoals bij Pashedu en in Asasif)
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Zo Jan 28, 2018 8:07 pm

Thanks Philip helemaal duidelijk nu.
Gebruikers-avatar
Jef

Terug naar Reiservaringen en vragen