Moderator: yuti
marman schreef:Hoi,
Ik ben net nieuw op dit forum en heb al zeer interessante info gevonden.
Juist terug van London: V&A musea is tof, de blauwe scepter is te vinden op de hoogste verdieping. Echter slechts 5 tal Egyptische voorwerpen.
Daarentegen het Britisch museum: book of the dead...indrukwekkend. Je kan daar in het museum naslagwerk kopen, maar als ik je een hint kan geven kan je deze ook kopen in de boekhandel verder op tegen verminderde prijs!
Veel plezier en kijks!
Welkom op het forum Marman !Ik ben net nieuw op dit forum en heb al zeer interessante info gevonden.
Bedankt voor aanwijzing. En interessante voorwerpen?V&A musea is tof, de blauwe scepter is te vinden op de hoogste verdieping. Echter slechts 5 tal Egyptische voorwerpen.
Ik hoor goeie en minder goeie zaken over de tentoonstelling. Zou mooi gebracht zijn, maar te klein en wanneer veel bezoekers niet echt makkelijk om bij de zaken te komen.Daarentegen het Britisch museum: book of the dead...indrukwekkend.
Ik vond dat het museum een uitgebreid aanbod had van Egypte-boeken, maar dat was eerder (zeker nog in 2008 en ik dacht ook nog in 2009) in de grote hal onder de rotonde. De laatste keer in 2010 merkte ik dat die boekenwinkel ingeruild was voor nog meer souvenirwinkeltjes en er elders een vervanging was: een kleinere boekenwinkel met een veel kleiner aanbod. Zeer jammer.Je kan daar in het museum naslagwerk kopen, maar als ik je een hint kan geven kan je deze ook kopen in de boekhandel verder op tegen verminderde prijs!
Ik denk dat ik daar eens geweest ben ... twee verdiepingen dacht ik?Winkel: Foyles Bookshop (= UK bookseller of the year 2010) 113-119 Charing cross road.
Zelf heb ik het "Book of the dead" gekocht waar de spreuken in staan met uitleg.
"The Ancient Egyptian book of the dead" van R.O.Faulkner
V&A museum: keramische en porseleinen objecten. andere afdeling niet gezien.Ik kan je een foto laten zien, maar geen idee hoe ik deze invoeg van mijn schijf.
Djedi zal er allicht geweest zijn, denk ik dan ... op zijn fenomenale website:Ik heb ontdekt dat er ook delen van "book of the dead" te vinden zijn in musea Milaan.
Lokatie in één van de kamers van Visconti, Castello Sforzesco.
Iemand enig idee of geweest?
Ik voel met je mee, maar het is inderdaad wellicht beter afwachten tot de zaken ginder echt gestabiliseerd zijn. Zo denk ik er toch over ... ik zou niet weten waarom niet eens een jaartje de kat uit de boom te kijken, het zal daar nu ook niet op komen.... de reis dit jaar naar Caïro is spijtig genoeg in het water gevallen ...
Mooie foto's ! want niet zooo makkelijk te fotograferen, dat sceptertje ... heb ik gemerkt.Enkele foto's wat er te zien valt in V&A musea: http://www.flickr.com/photos/quaxman
Terug naar Tentoonstellingen - voorbij
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast