Tuinen van de Farao’s - 27 april tot en met 2 september 2012

Moderator: yuti

Tuinen van de Farao’s - 27 april tot en met 2 september 2012

Berichtdoor yuti » Ma Feb 27, 2012 8:24 pm

Met de tentoonstelling ‘Tuinen van de Farao’s’ brengt het Rijksmuseum van Oudheden de bloemen, planten, kruiden en bomen van de oude Egyptenaren naar Leiden.
Bezoekers kunnen genieten van hun grote variëteit en schoonheid in de tijd van de farao’s.

Te bewonderen zijn meer dan tweehonderd voorwerpen zoals Egyptische landschappen en tuinen op stenen reliëfs,
amuletten en vaasjes van glas en faience in de vorm van lotusknoppen, papyrusbloemen en vruchten, kleurrijke sieraden
en gedroogde bloemenkransen uit koningsgraven.

Alle informatie:
http://www.rmo.nl/actueel/tentoonstelli ... de-farao's
Gebruikers-avatar
yuti

Re: Tuinen van de Farao’s - 27 april tot en met 2 september

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Do Mrt 01, 2012 9:59 pm

En hier probeert men, nee ... slaagt men er in, ons warm te maken voor deze tentoonstelling:

http://www.rmo.nl/actueel/tentoonstelli ... n-achnaton

Een maquette van een tuin van Echnaton in Amarna.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Do Mrt 01, 2012 11:03 pm

Ik begin al aardig warm te lopen na het zien van de maquette
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Jef » Ma Aug 27, 2012 9:12 pm

Afgelopen zaterdag naar de tentoonstelling " De Tuinen van de Farao's " geweest. Met deze tentoonstelling brengt het RMO de bloemen, planten, kruiden en bomen van de oude Egyptenaren naar Leiden. Het is een mooie verzorgde tentoonstelling, met goede uitleg erbij. Ik heb er weer een en ander van opgestoken. Ben nu dan ook in staat om op een offertafel een bos uien te onderscheiden van een krop sla :wink:
Met name het groente fruit wat je vaak op de offertafels ziet liggen kon ik nooit goed herkennen, nu gaat me dat zeker lukken. Mocht ik toch nog twijfelen in het herkennen van een soort groente, dan kan ik altijd nog de catalogus raad plegen. Met dit laatste is ook meteen de catalogus genoemd die naar aanleiding van deze tentoonstelling is uitgegeven. Een 80 pagina's tellende boekwerk, waar alle stukken nog eens in afgebeeld staan, en dat dan voor een prijs van euro 14,95
Gebruikers-avatar
Jef

Terug naar Tentoonstellingen - voorbij