PDF Sanctuary Hatsjepsoet

Moderator: yuti

PDF Sanctuary Hatsjepsoet

Berichtdoor Jef » Do Mrt 29, 2018 7:18 pm

http://templeofhatshepsut.uw.edu.pl/files/babajagula/MSAsmall.pdf

Ik hoop dat de link werkt, zo niet dan maar ff overtypen in de google balk.
Het is een PDF van het boekje wat is uitgegeven bij de tijdelijke openstelling van het heiligdom van Amon Ra in de tempel van Hatsjepsoet.
Het boekje is een eenmalige uitgave en niet te koop heeft Karin Khalafi mij verteld, zij was uitgenodigd door het Poolse opgravingsteam bij de tijdelijke openstelling. Ik van haar het boekje in mogen zien, toevallig kwam ik vanmiddag een pdf van het boekje tegen. Het eerste deel (gang) van het heiligdom is nog toegankelijk voor het publiek, van hieruit kun je dan een blik in de aangrenzende kamers werpen, we hebben er gestaan 14 dagen geleden geweldig om te zien. ook nog wat foto's gemaakt toen.
Gebruikers-avatar
Jef

Re: PDF Sanctuary Hatsjepsoet

Berichtdoor yuti » Do Mrt 29, 2018 10:35 pm

Bedankt Jef voor het mooie artikel.
Ik zag dat je reis goed verlopen is en dat doet me plezier. Dat je niet alles hebt kunnen afwerken zoals gepland is misschien wat teleurstellend. Maar troost je bij de gedachte dat je soms unieke zaken ziet die soms ook nog toevallig toegankelijk zijn.
De ene keer is het te warm en de andere keer is het een site of tombe die afgesloten is. Maar wat je voor het overige ziet is toch altijd de moeite, zoals je trouwens zelf al aangaf. Erger is het wanneer een reis verpest of uitgesteld wordt door ziekte of ongelukkige omstandigheden. Ik prijs me gelukkig dat al mijn reizen naar dit prachtige land al meevielen en mij altijd een goed gevoel gaven om weer eens terug te gaan.
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Vr Mrt 30, 2018 6:44 pm

Dank je wel Jef ! !

Ik had dit boekje ginder gezien bij een gids en gevraagd of ik er bladzijde per bladzijde foto's van mocht nemen.... het lijkt inderdaad niet te koop aangeboden geweest. Maar het is geweldig dat ik het nu in pdf heb !

Het was wel verschrikkelijk druk toen ik er was in januari. Zelden zoveel volk gezien in Deir el Bahari. Maar ik heb toch rustig de tijd genomen om foto's te nemen.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Zo Apr 01, 2018 1:21 pm

Toen wij er waren was het ook erg druk, heel veel chinezen en die staan dan ook altijd in de weg :( als je foto's wil nemen. Ook waren er wel momenten dat het rustig was, tussen de bussen door zal ik maar zeggen. Ondanks dat het snikheet was heb ik voldoende kunnen zien, mijn vrouw haakte echter vanwege de hitte al snel af en zocht de schaduw op onder de luifel van het Resthouse.
Ik heb de titel en het ISBN nummer genoteerd van het boekje, wie weet kom ik het nog een keer ergens tegen en dan kan ik middels het ISBN nummer controleren of het inderdaad het boekje is wat destijds bij de tijdelijke openstelling is uitgegeven.
Gebruikers-avatar
Jef

Terug naar Boeken en tijdschriften