Heeft iemand 'Essays in Honour of David B. O'Connor'?

Moderator: yuti

Heeft iemand 'Essays in Honour of David B. O'Connor'?

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Vr Okt 14, 2011 5:33 pm

Werd gevraagd om bij de bezoekers van Pr Kmt te polsen of iemand in het bezit is van:

Zahi Hawass en Janet Richards (eds.)
The Archaeology and Art of Ancient Egypt: Essays in Honor of David B. O'Connor (2007)

Dit om een artikel te kunnen raadplegen voor professionele doeleinden.

Het werk is niet te vinden in de bibliotheken van de KMKG of in Leuven.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: Heeft iemand 'Essays in Honour of David B. O'Connor'?

Berichtdoor Jef » Vr Okt 14, 2011 6:28 pm

Ik kan je niet aan dit boek helpen Philip, sorry.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Za Okt 15, 2011 2:17 pm

Je kunt ook niet alles hebben hé Jef; er verschijnt immers waanzinnig veel. Ik heb het werk ook niet. Veel klassiekers blijken soms uitverkocht te zijn - terwijl ik bij het verschijnen ervan meestal niet eens doorheb dat het onontbeerlijke lectuur is ... of zal worden.

Het gaat om volgend artikel:

Edward Brovarski, "King NTr-kA-Ra Ii-m-Htp sA PtH?"

Iemand?
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Het Huis van Horus » Zo Sep 02, 2012 9:06 pm

Welliswaar een jaar geleden maar geldt deze vraag nog steeds? Ik zou vrijdag even kunnen kijken namelijk.

Groeten,

Janko
Het Huis van Horus

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Ma Sep 03, 2012 7:26 pm

Het Huis van Horus schreef:Welliswaar een jaar geleden maar geldt deze vraag nog steeds? Ik zou vrijdag even kunnen kijken namelijk.

Groeten,

Janko

Vriendelijk & tof van je, Janko ! 8)

Ik heb de betrokken persoon een e-mailtje gestuurd en wacht op antwoord.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Anneke » Di Sep 04, 2012 3:21 pm

Enkele van de artikelen zijn op Gizapyramids te vinden en gratis te downloaden:
http://www.gizapyramids.org/code/emuseu ... thors_list

Flentye, Laurel. “The Mastabas of Ankh-haf (G7510) and Akhethetep and Meretites (G7650) in the Eastern Cemetery at Giza: A Reassessment.” In The Archaeology and Art of Ancient Egypt. Essays in Honor of David B. O’Connor, Volume I, pp. 291–308. Edited by Zahi A. Hawass and Janet Richards. Annales du Service des Antiquités de L'Egypte, Cahier no. 36. Cairo: Supreme Council of Antiquities, 2007.

Hassan, Fekri A. “Droughts, Famine and the Collapse of the Old Kingdom: Re-Reading Ipuwer.” In The Archaeology and Art of Ancient Egypt. Essays in Honor of David B. O’Connor, Volume I, pp. 357–377. Edited by Zahi A. Hawass and Janet Richards. Annales du Service des Antiquités de L'Egypte, Cahier no. 36. Cairo: Supreme Council of Antiquities, 2007.

Hawass, Zahi. “The Discovery of the Osiris Shaft at Giza.” In The Archaeology and Art of Ancient Egypt. Essays in Honor of David B. O’Connor, Volume I, pp. 379–397. Edited by Zahi A. Hawass and Janet Richards. Annales du Service des Antiquités de L'Egypte, Cahier no. 36. Cairo: Supreme Council of Antiquities, 2007. 13.4 MB

Lacovara, Peter. “A Rishi Coffin from Giza and the Development of This Type of Mummy Case.” In The Archaeology and Art of Ancient Egypt. Essays in Honor of David B. O’Connor, Volume II, pp. 33–38. Edited by Zahi A. Hawass and Janet Richards. Annales du Service des Antiquités de L'Egypte, Cahier no. 36. Cairo: Supreme Council of Antiquities, 2007.

Lehner, Mark. “Beds for Bowabs in a Pyramid City.” In The Archaeology and Art of Ancient Egypt. Essays in Honor of David B. O’Connor, Volume II, pp. 59–81. Edited by Zahi A. Hawass and Janet Richards. Annales du Service des Antiquités de L'Egypte, Cahier no. 36. Cairo: Supreme Council of Antiquities, 2007.

Mysliwiec, Karol. “The Scheme 2 x 4 in the Decoration of Old Kingdom Tombs.” In The Archaeology and Art of Ancient Egypt. Essays in Honor of David B. O’Connor, Volume II, pp. 191–205. Edited by Zahi A. Hawass and Janet Richards. Annales du Service des Antiquités de L'Egypte, Cahier no. 36. Cairo: Supreme Council of Antiquities, 2007.

Shaheen, Alaa el-din M. “‘Water Carrier’ or the Like in the Ancient Egyptian Sources and Its Resemblance to Dilmun Glyptic Art.” In The Archaeology and Art of Ancient Egypt. Essays in Honor of David B. O’Connor, Volume II, pp. 369–380. Edited by Zahi A. Hawass and Janet Richards. Annales du Service des Antiquités de L'Egypte, Cahier no. 36. Cairo: Supreme Council of Antiquities, 2007.

Ik zag op amazon.cpm dat het boek ca $950 is?
Gebruikers-avatar
Anneke

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Di Sep 04, 2012 3:56 pm

Anneke schreef:
Ik zag op amazon.com dat het boek ca $950 is?
Klopt, eerder prijzig. :roll:

Iemand vroeg me een hele tijd geleden of ik het boek niet had. Het ging specifiek om dat artikel van Brovarski:
Edward Brovarski, "King NTr-kA-Ra Ii-m-Htp sA PtH?"

Ik hoop dat ik nog me nog correct herinner wie me ooit die vraag gesteld heft, en dat ik nu niet - naar aanleiding van het antwoord van Janko Duinker van Het Huis van Horus (hierboven) - aan de verkeerde persoon een e-mailtje gestuurd heb.

Maar bedankt voor de reactie en de gegevens, Anneke !
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Di Sep 04, 2012 4:53 pm

@ Janko Duinker:

Ik heb daarnet een e-mail ontvangen van de betrokken persoon, en ik stuur je een e-mail met meerdere gegevens.

Bedankt alvast uit zijn naam - welke ik je straks mede deel.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Terug naar Boeken en tijdschriften