Wist je dat

Moderator: yuti

Wist je dat

Berichtdoor Jef » Vr Aug 15, 2008 12:48 pm

Wist jullie:

Dat elk graf in het dal der koningen een eigen nummer heeft dat staat voor de volgorde waarin het is ontdekt. Het wereldberoemde graf van Toetanchamon heeft het hoogste nummer. Deze graftombe werd in 1922 ontdekt en is daarmee de meest recente opgraving in het Dal der Koningen. Nummer 1 bevat het graf van Ramses VII en is al in de tijd van de Romeinen aan het licht gebracht.

Ik wist het niet, dat de nummering zo opgebouwd was.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Heraclius » Vr Aug 15, 2008 2:49 pm

KV62 is het graf van Toetanchamon. KV63 is meest recente ontdekking, dus je bron is gedeeltelijk achterhaald.
KV63 is waarschijnlijk wel geen graf, maar een opslagplaats voor materialen voor de mummificatie. :)
Heraclius

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Vr Aug 15, 2008 5:51 pm

Hold your horses!

In dit interview met Zahi Hawass zijn er nog veel meer!

http://guardians.net/spotlite/spotlite-hawass-2008.htm

Hawass: "At the Valley of the Kings, we are excavating now, we found the entrances of 2 tombs, KV 64 and KV 65 and in October we will start the excavation."

Ik denk niet dat dit interview reeds gepost is op ons forum, dat doe ik direct in (Recente) ontdekkingen.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Za Aug 16, 2008 11:06 pm

Heraclius schreef:KV62 is het graf van Toetanchamon. KV63 is meest recente ontdekking, dus je bron is gedeeltelijk achterhaald.
KV63 is waarschijnlijk wel geen graf, maar een opslagplaats voor materialen voor de mummificatie. :)

Ik bedoel hier te zeggen dat ik niet wist dat de graven genummerd waren in de volgorde van hun ontdekking.

Wat eigenlijk wel logisch is als ik er wat langer over nadenk.

Ik ging er vanuit dat de nummering zo maar willekeurig was gekozen.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Mark » Zo Aug 24, 2008 10:51 am

Jef schreef:Ik ging er vanuit dat de nummering zo maar willekeurig was gekozen.

Ik ook, maar ik had wel het idee dat er ooit aan een bestaande lijst toegevoegd waren. En dat is ook zo zie ik in een ander bericht van Philip Arhidaeus, eerst dus een lijst van Wilkinson en dan verder bijgewerkt, maar dan in gedeeltes misschien omdat er toch hier en daar wat niet helemaal in de juiste volgorde staat.
Mark

Terug naar Wat of waar is dit?