Wie ben ik en waar sta ik ?

Moderator: yuti

Berichtdoor Rozette » Wo Aug 12, 2015 5:59 pm

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Rozette

Re: Wie ben ik en waar sta ik ?

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Do Aug 13, 2015 7:19 pm

Isis.
Maar waar?
Rome als ik mag gokken? ;-)
Ik herinner me echter dat beeld niet in the Galleria Borghese.
In de Vaticaanse musea kan ik zeer makkelijk iets gemist hebben... ook in de Musei Capitolini: in 2003 was er maar een van beide gebouwen open en In 2011 zijn we niet binnen geweest.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Rozette » Vr Aug 14, 2015 11:50 am

Philip,

Het is gaat inderdaad om een afbeelding van Isis, het beeld staat in de Hall van de stervende Gallier, in het Palazzo Nuovo - Capitoline Museum, Rome.
Het beeldwerk is afkomstig uit Villa Hadriani, Tivoli.
http://en.museicapitolini.org/collezioni/percorsi_per_sale/palazzo_nuovo/sala_del_gladiatore/statua_di_iside

Philip schreef :
In de Vaticaanse musea kan ik zeer makkelijk iets gemist hebben... ook in de Musei Capitolini.....................

Het is heel gemakkelijk om iets te missen in beide museums, je hebt werkelijk ogen te kort!!!!!!!!!! Zoveel schittende en soms wel aangrijpende kunst samen gebracht ( zoals bv. het beeld van de stervende gallier) , met geen woorden te vatten en nogal overweldigend.

Eerlijk gezegd was ik zo in de ban van het oneindig prachtig en expressief beeld van de stervende Gallier dat ik het beeld van Isis total gemist had,
het was thuis bij het bekijken van de fotos dat ik het beeld op de achtergrond zag staan, erg! :(
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Rozette

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Aug 19, 2015 7:41 pm

Rozette schreef:
Het is heel gemakkelijk om iets te missen in beide museums, je hebt werkelijk ogen te kort !

Zeer zeker weten Rozette. Ik mis regelmatig wat.

Het voordeel van veel foto's nemen in musea (als dat mag natuurlijk) is dat je niet enkel goeie souvenirs hebt, maar ook dat je bijna echt voorwerp per voorwerp gaat bekijken... vind ik toch, al zijn er die zeggen dat ik teveel foto's neem op reis of citytrip. :shock: :wink:
Maar je hebt dan weliswaar véél tijd nodig... en een mens wil zoveel gezien krijgen, daar betrap ik me soms ook op.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Terug naar Wat of waar is dit?