welke tempel is dit ?

Moderator: yuti

welke tempel is dit ?

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Do Apr 19, 2018 5:05 pm

Een zeer moeilijke vind ik, zelfs terwijl ik het antwoord weet...
welke tempel is dit?

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: welke tempel is dit ?

Berichtdoor gaspard » Vr Apr 20, 2018 11:01 pm

Ik denk de tempel van Karnak :?:
Gebruikers-avatar
gaspard

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Ma Apr 23, 2018 9:35 am

gaspard schreef:Ik denk de tempel van Karnak :?:

Er bereikten me nog zeven antwoorden via e-mail, maar tot nu toe nog geen enkel helemaal correct antwoord.
En "Karnak" of "Tanis" is te algemeen... over welke tempel gaat het precies? Hieronder een breder zicht dat al heel wat meer zegt.
Maar zeer goed en zeer moedig van je Gaspard om jouw antwoord op het forum te plaatsen! Bedankt.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Rozette » Di Apr 24, 2018 11:42 am

Gebruikers-avatar
Rozette

Berichtdoor guido » Di Apr 24, 2018 8:12 pm

Ramses III Temple at Mut Precinct, gewoon gevonden op de link, foei maar kon het niet laten
guido

Berichtdoor Rozette » Di Apr 24, 2018 8:18 pm

Waarom foei!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb het gewoon eerlijk gevonden.
Sommige mensen! :shock:
Gebruikers-avatar
Rozette

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Apr 25, 2018 9:43 am

Goed gevonden Rozette.
Zoals ik zei, het was geen makkelijke. Zonder die twee standbeelden zou ik het zelf nooit gevonden hebben, en ik ben er geweest. :)
De tempel herkennen aan de hand van beschrijving en foto's in boeken of internet vind ik straf.
Proficiat!

Het gehele Moet complex is sedert de invoering van het officieel ticket een plezier om te bezoeken. Bij deze tempel bijvoorbeeld heb ik eerder nooit dichterbij kunnen komen... het was voor mij tot nu in januari '18 altijd "de tempel aan de andere kant van het Heilige Meer" gebleven.

Hieronder eerst een foto van bij de tempel van Moet (aan de andere kant van het Meer) en daarna o.a. reliëfs die in verband staan met de Libische en Syrische veldslagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor yuti » Wo Apr 25, 2018 10:54 am

Als het een troost mag zijn, ik vond het zelfs eerst niet.
Ben er geweest, heb erachter gezocht en heb mezelf dus wat ontgoocheld. Bedankt Rozette voor de verwijzing.
Gebruikers-avatar
yuti

Berichtdoor Rozette » Wo Apr 25, 2018 3:04 pm

Hallo philip en yuti,

Ik ga opletten wat ik zeg, maar ik had de tempel op minder dan 20 minuten gevonden op het internet.
Ik was eerst met mijn opzoeking uitgekomen bij de tempel van Montu te Amarnt, maar de gebouwen en de bomen in de achtergrond van die tempel kwamen niet overeen met de foto die philip gepost had. Na nog eventjes verder te zoeken ben ik uitgekomen bij de bewuste geposte link.
Met het posten van die link wou ik gewoon aantonen waar ik het antwoord gevonden had.

Philip nog bedankt om bijgaande prachtige foto`s te posten.

Groetjes,
Rozette :wink:
Gebruikers-avatar
Rozette

Berichtdoor guido » Wo Apr 25, 2018 9:27 pm

guido schreef:Ramses III Temple at Mut Precinct, gewoon gevonden op de link, foei maar kon het niet laten

ik bedoel met die foei! mijn eigen zelf, het voelde als of ik gespiekt had.
guido

Berichtdoor Taa Seqenenre » Do Apr 26, 2018 8:44 am

Nooit geweest. Ik heb moeten opzoeken waar die tempel van Ramses III gelegen is. Veel foto's zijn er niet van.
Ik ben zelfs nooit in de Mut tempel geweest. Dat kwam niet eens ter sprake om te bezoeken wanneer we in Karnak waren.
Gebruikers-avatar
Taa Seqenenre

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Do Apr 26, 2018 11:00 am

Guido schreef:
ik bedoel met die foei! mijn eigen zelf, het voelde als of ik gespiekt had.

Bedankt om dit recht te zetten beste Guido!
Ja, zoals ik al zei was het niet makkelijk om te vinden.

Rozette schreef:
ik had de tempel op minder dan 20 minuten gevonden op het internet.
Ik was eerst met mijn opzoeking uitgekomen bij de tempel van Montu te Amarnt, maar de gebouwen en de bomen in de achtergrond van die tempel kwamen niet overeen met de foto die philip gepost had. Na nog eventjes verder te zoeken ben ik uitgekomen bij de bewuste geposte link. Met het posten van die link wou ik gewoon aantonen waar ik het antwoord gevonden had.

Philip nog bedankt om bijgaande prachtige foto`s te posten.

Ja, Armant was geen slecht idee. Mieke en ik zijn daar ook geweest in januari '18. Moet er met tijd eens een postje over maken.
Goed dat je de link erbij plaatste. Altijd interessant.
En mijn foto's: graag gedaan. Bedankt om me te bedanken, fijn om horen. Meestal zit ik ermee in dat ik teveel foto's post. :oops: :)

Taa Seqenenre schreef:
Nooit geweest. Ik heb moeten opzoeken waar die tempel van Ramses III gelegen is. Veel foto's zijn er niet van. Ik ben zelfs nooit in de Mut tempel geweest. Dat kwam niet eens ter sprake om te bezoeken wanneer we in Karnak waren.

Dat begrijp ik want ik dacht dat je met een georganiseerde groepsreis in Karnak op stap bent geweest. Voor er een officieel ticket beschikbaar was voor het Moet complex, was het moeilijker met een grote groep binnen te geraken. Er moest extra baksheesh gegeven worden of speciale toelating gevraagd worden en vele reisleiders konden die miserie missen en lieten het ook voor het gemak liever links liggen. Ik ben er zelf - vooraleer er een officieel ticket was - slechts drie keer binnen geraakt (twee keer alleen en een keer met drie) en het moest rap gaan. :( :) Zelfde gebeurt nu nog steeds met de Montoe tempel in Noord Karnak. Anderzijds kan ik me inbeelden dat toeristen (zoals ik) op de zenuwen kunnen werken van onderzoekers ter plaatse en dat er goeie bewaking van de sites moet zijn. In Ramses III tempel in Moet volgde een bewaker me voortdurend. Eigenaardig dat hij dat niet deed toen ik daar dezelfde dag in het Moet complex de oostelijke tempels bezocht.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Jef » Vr Apr 27, 2018 6:54 pm

Ik herkende de tempel ook aan de twee beelden. Ben er in maart afgelopen jaar nog geweest. Was er ook in 2014. Sinds die tijd vind ik wel dat het onkruid en het riet er nu welig tiert.
Jammer dat het niet beter onderhouden wordt. En de honden die er rond lopen ben ik bang voor. Dit jaar durfde ik niet rond het meer te lopen omdat de honden achter het meer zich flink lieten horen toen ik het pad op wilde gaan. De tempel van Ramses heb ik wel goed kunnen bezoeken ondanks de vele hondenpoep, die rond de tempel ligt. Heb er toch van kunnen genieten. Wel lastig dat je voor een ticket eerst naar het office bij de Karnak tempel moet, dat kost je nogal wat tijd.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Mei 02, 2018 5:41 pm

Jef schreef:Ik herkende de tempel ook aan de twee beelden. Ben er in maart afgelopen jaar nog geweest. Was er ook in 2014. Sinds die tijd vind ik wel dat het onkruid en het riet er nu welig tiert.
Jammer dat het niet beter onderhouden wordt. En de honden die er rond lopen ben ik bang voor. Dit jaar durfde ik niet rond het meer te lopen omdat de honden achter het meer zich flink lieten horen toen ik het pad op wilde gaan. De tempel van Ramses heb ik wel goed kunnen bezoeken ondanks de vele hondenpoep, die rond de tempel ligt. Heb er toch van kunnen genieten. Wel lastig dat je voor een ticket eerst naar het office bij de Karnak tempel moet, dat kost je nogal wat tijd.

Ja, daarom zette ik die twee beelden niet op de eerste foto. Anders herkende iedereen die daar geweest was dit onmiddellijk. Jij was ook al in de Ramses III tempel in 2014? Tof. Was er toen al een officieel ticket voor het Moet complex? Het is inderdaad een beetje lastig om dat ticket te halen bij de Amontempel van Karnak. Ik heb er geen idee van waarom ze dat doen. Hetzelfde misschien waarom je de tickets voor bijna alles op de Westoever in het ticketoffice moet halen. Deed er geen verhaal de ronde een tijd geleden dat er namaaktickets gebruikt werden?
Misschien ging die bewaker met mij mee wegens de honden. Eender, het was een vriendelijke man - zeer geduldig ook, want ik neem echt wel overal mijn tijd. Soms kijken ze een beetje bezorgd naar me. :wink:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Taa Seqenenre » Za Mei 05, 2018 12:57 pm

Je bent erin geslaagd om het ticket onmerkbaar te fotoshoppen Philip! In het Egyptisch bestaat geen p en wordt dus ook dikwijls als b uitgesproken, maar deze grap valt niet in de smaak van iemand die me hierover een boze email stuurde.
Gebruikers-avatar
Taa Seqenenre

Volgende

Terug naar Wat of waar is dit?