Foto's van Howard Carter

Moderator: yuti

Foto's van Howard Carter

Berichtdoor meretseger » Vr Dec 21, 2007 5:33 pm

http://www.viewimages.com/Search.aspx?phrase=vihome

Een leuke site waar je foto's kan terugvinden van Flinders Petrie, Howard Carter, Arthur Mace, Gamal Abdel Nasser... (... en ook Bertrand Russell wiens essays ik destijds met veel plezier heb gelezen)

Aan iedereen prettige feestdagen !
meretseger

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Za Dec 22, 2007 12:45 pm

Prachtige foto's.

Bedoel je Bertrand Russel van 'Geschiedenis van de westerse filosofie'? Ik heb dat boek làng geleden cadeau gekregen, maar ben niet toen niet verder gekomen dan de 'Kerkelijke hervormingen in de elfde eeuw', als ik de bladwijzer mag geloven welke ik nu in het boek terugvind. :lol:

Bedankt voor de wensen en insgelijks.
:peace:
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor meretseger » Zo Dec 23, 2007 10:46 am

Volgens de uitgave in mijn bezit ben je aan blz. 371 gekomen. Da's niet mis !
Het boek leest niet erg vlot, maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan de vertaling, zeker niet aan B. Russell !
meretseger

Berichtdoor Malfliet » Ma Dec 24, 2007 1:22 pm

Eventjes uit nieuwsgierigheid heb ik in de zoekfunctie Tutankhamun ingegeven. Er was direct een lijst met foto's in verband met de tentoonstelling in The O2.
Gebruikers-avatar
Malfliet

Berichtdoor nefertari » Di Feb 12, 2008 8:49 pm

[quote="Malfliet"]Eventjes uit nieuwsgierigheid heb ik in de zoekfunctie Tutankhamun ingegeven. Er was direct een lijst met foto's in verband met de tentoonstelling in The O2.[/quote]

ik heb de tentoonstelling in the o2 bezocht en het is echt de moeite waard
de tentoonstelling is opgedeeld in verschillende thema's over tut 's leven
, ook na de dood , familie , en ontdekkers enkele topstukken zijn een kinderstoel van tut en een cerimonieel gouden mes (18 karate) onbruikbaar tijdens een gevecht ! ook de staf en scepter zijn er en
de sarcofaag van tut's grootmoeder , sjabti's enz..... de tentoonstelling loopt nog tot 30 augustus .
nefertari

Terug naar Egyptologen en archeologen