Howard Carter

Moderator: yuti

Berichtdoor Andre » Zo Feb 17, 2008 6:20 pm

Bedankt Rozetta,

Maar wat zal er bedoeld worden op de een na laatste foto, het hangt in de kamer en het is meteen een blik vanger!
Het laat mij niet los!

We zijn daar ongeveer 15 min. binnen geweest, het geeft een erge kik ook omdat niet iedereen dit mag aan schouwen.
Die lucht zat nog dagen in de neus, heel apart.

Gewoon met het fietsje er heen en ikke niet weet :lol:
Gebruikers-avatar
Andre

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Ma Feb 18, 2008 7:51 pm

:D Bedankt om deze foto's te posten Andre. :welldone:

Ik heb ze verkleind tot 590 pixels breedte. Neem me dit niet kwalijk. Het is aangenamer bekijken wanneer de geposte foto's niet breder zijn dan 600 pixels. (Maar ik heb ze zelf wel eerst in groter formaat opgeslagen op mijn schijf :wink: , net zoals die in je post over het graf van Eje.)

Ik kreeg de indruk toen ik er was dat het huis normaal niet toegankelijk is voor toeristen en dat de huisbewaarder (die mens in zijn blauwe galabiya op mijn foto was de taxichauffeur, de westerse persoon een kameraad van mij, dus hij staat er niet op) zijn dagje niet had ... hij was heel nors en vroeg véél meer dan jij betaald hebt. :( Daarom heb ik het huis niet bezocht.

Ik hoorde wel eens dat mensen die er toch binnengeraakten enkel toegang kregen tot de ruimte voor de bedienden van vroeger en niet tot de woonvertrekken van Carter zelf.
Heb jij het legendarische bureau (als het nog bestaat) van Carter gezien?

En ik zag dat je Rozette de steen toedichtte ... eigenlijk wel passend voor een Egyptofiel. :)
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Andre » Ma Feb 18, 2008 8:32 pm

Het huis van Howard was die dag ook eigelijk niet toegangelijk maar wij gingen gewoon niet eerder weg, ze dreigden wel met de politie!
De politie stond onder bij de toegang wel wat te kijken maar hadden geen zin om door de hitte naar boven te komen.
De bewaker kwam en ging weer, even later met twee man sterk toen meende nr: 3 zich ook te moeten gelden.
Hen rustig uitgelegd dat het zitten buiten tegen de muur van het gebouw toch geen misdrijf was.
Ze gaven de moed op, het bleek dat ze zelf ook niet langer in de zon wilden staan, de onderhandeling begon bij een accoord die daarop snel volgde, kwamen de spelregels aan bod.
Wij moesten in tijgersluipgang naar binnen, mochten niets zeggen, geen foto's maken met flits, eenmaal binnen konden we overal bij zelfs nog even op het bankstel gezeten, het was net of Howard even weg was.
Alles stond daar nog, zoals in de jaren 20.
Ook in sluipgang moesten we het pand weer verlaten (allemaal komedie).
We gingen daarna voldaan met de fiets de berg af en groeten de politie, die zelfs terug groette.
Was is moraal van dit verhaal, laat je niet afschepen en je ziet als je iets graag wilt kan het gebeuren.
Gebruikers-avatar
Andre

Berichtdoor Jef » Wo Feb 20, 2008 7:47 pm

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan André, mooie foto's.

En de toegepaste taktiek om binnen te komen zal ik onthouden, evenals de prijs van 15 € pp.

Heb je echt geen flits gebruikt ?

Leuk om zo met de fiets de westbank te verkennen hé.
Gebruikers-avatar
Jef

Berichtdoor Andre » Do Feb 21, 2008 11:35 am

Geen flits gebruikt, een keer ging hij toch af, de bewaker ging bijna uit zijn vel!
Het kost m'n kop, moet een groot gezin onderhouden zelfs mijn schoonmoeder (geleuksvogel ;o) woont bij me in, gaf hij aan en daar kwam die weer nog meer baksies.

Maar het zeker een verademing om met de fiets daar rond te gaan, je hebt alle vrijheid, als je stopt heb je meteen een schare kinderen om je heen, zorg voor balpennen had er 500 mee genomen, dat doet ook wonderen bij de bewakers in de tomben.
Want de kinderen zijn daar leergierig en willen graag naar school maar niet iedereen heeft de middelen.

Ook met de fiets naar karnak en omgeving is heel erg leuk en al je zit op de fiets nog steeds komen ze van falukka, taxi of carrier GEWELDIG.
Gebruikers-avatar
Andre

tekeningen van Howard Carter

Berichtdoor Patricia » Di Dec 23, 2008 6:21 pm

omdat Philippe zo graag die tekening van Howard Carter als bureaublad wou hebben heb ik een beetje zitten zoeken en via opslaan en exporteren vanuit Acrobat reader en photoshop kreeg ik volgende resultaten

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat het hier mee lukt want het is de eerste keer dat ik imageshack gebruik

Patricia
Gebruikers-avatar
Patricia

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Di Dec 23, 2008 6:31 pm

Het is je zeer goed gelukt Patricia ... het resultaat mag er wezen en 'Ramose' staat op mijn bureaublad.
Straks wissel ik eens om.

Bedankt :!:

Als ik vragen mag: jouw avatar ... is dat iets uit de tombe van Petosiris?
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Patricia » Di Dec 23, 2008 7:30 pm

mijn avatar is inderdaad een héél klein stukje uit de tombe van Petosiris.
Op http://picasaweb.google.be/patriciafelix11 kan je de hele muur zien op foto 25 en in detail op foto 26 van deel 2 (Egypte 2008). Op de DVD met mijn foto's zijn het nummers 595 en 596 in het mapje van 9 november.
Gebruikers-avatar
Patricia

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Dec 24, 2008 3:38 pm

Patrcia schreef:
mijn avatar is inderdaad een héél klein stukje uit de tombe van Petosiris.
Op http://picasaweb.google.be/patriciafelix11 kan je de hele muur zien op foto 25 en in detail op foto 26 van deel 2 (Egypte 2008) ...

http://picasaweb.google.be/patriciafeli ... 8853687922

Prachtige reliëfs en knappe foto's waar je veel details kunt bekijken ...

Wat biedt het kind aan? Een lotus-bloem, een gewas, een waaier? Of krijgt het een bundel aren?
De jongen links - zonder zijdelok - heeft net zo'n tasje ? met riem om zijn schouder hangen als de dame met de witte jurk.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Patricia » Wo Dec 24, 2008 3:57 pm

Ik had de foto zelf nog niet goed bestudeerd, maar ik veronderstel dat het aren zijn dat het kind aan de vrouw geeft vermits de man ze met de sikkel aan het afsnijden is. Het zakje zal dan wel dienen om het graan in te verzamelen veronderstel ik.
Yuti weet hier waarschijnlijk meer over vermits hij een transcriptie heeft van de teksten van de tombe van Petosiris.
Gebruikers-avatar
Patricia

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Sep 30, 2009 11:22 am

Het Huis van Carter zal opengesteld worden:

http://www.drhawass.com/blog/press-rele ... ents-luxor

De restauratie heeft vier maanden geduurd en het huis gaat 'in de toekomst' open.

http://www.drhawass.com/blog/site-manag ... tion-luxor

De officiële opening zou op 04/11/09 doorgaan.

In het huis van Carter zullen twee kamers voorzien zijn voor het verhaal van de ontdekkingen van Howard Carter en Lord Carnarvon. Een kamer zal voorwerpen bevatten welke hij daar achterliet.
En een kamer zal dienen als slaapkamer die tien keer per jaar verhuurd zal worden aan 'gelukkige koppels'.

Bedoelt Mr. Hawass 'rijke koppels'? :)

Rozette postte alvast enkele foto's van het echte Huis van Carter:
viewtopic.php?p=8796&mforum=prkmthetegyptef#8796

En hier ook te zien op een foto van Raymond Betz:
http://www.egyptologyforum.org/bbs/Carterhouse.JPG
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Za Okt 24, 2009 7:52 pm

Het huis van Carter in de steigers.
Het zou moeten klaar zijn tegen 4 november eerstkomend, hoorden wij ook van de Egyptische architect ... schijnt een samenwerking/concurrentie te zijn met een Engelse architect.
De Egyptische architect toonde ons ook hoe ze van het plaatselijke bouwafval stenen hadden gemaakt voor de parking.
Ik wens de man nog veel moed want er is nog een boel werk voor de boeg. Ook de toegangswegen - het kruispunt - wordt grondig aangepakt.

Binnen was het een onoverzichtelijk doolhof van leeggehaalde kamertjes. Mijn medereizigers hebben betere foto's dan ikzelf genomen ... toch deze: (en hopelijk niet van Stoppelaere House deze keer :wink: )

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Rozette » Do Nov 05, 2009 2:13 pm

Philip schreef :
Het zou moeten klaar zijn tegen 4 november eerstkomend, hoorden wij ook van de Egyptische architect ... schijnt een samenwerking/concurrentie te zijn met een Engelse architect.

Op de blog van Jane Akshar staan verschillende foto's van de opening van het Carter huis op 4 november.
Verschillende van de meubelstukken tentoongesteld zouden orgineel zijn, o.a. Carter's bureau, Harry Burton's camera enz.....

http://luxor-news.blogspot.com/
Gebruikers-avatar
Rozette

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Za Nov 07, 2009 2:32 pm

Rozette schreef:Philip schreef :

Op de blog van Jane Akshar staan verschillende foto's van de opening van het Carter huis op 4 november.
Verschillende van de meubelstukken tentoongesteld zouden orgineel zijn, o.a. Carter's bureau, Harry Burton's camera enz.....

http://luxor-news.blogspot.com/

Ongelooflijk dat ze dat klaar gekregen hebben ... :shock: :welldone:
Onderstaande foto's dateren van 19/10/09, een grote veertien dagen voor de officiële opening. Ik hield het toen niet voor mogelijk dat dit nog zou lukken, alhoewel ik mijn deel werven meegemaakt heb.

Een pluim voor alle arbeiders daar en de heer Hany El Miniawy die ons de onderste foto (links) uitleg aan het geven was over de gebruikte stenen voor de parking, samengesteld uit afvalstenen en zo volgens zijn eigen zeggen dubbele winst: geen transport van afval en recyclage.

Linksboven op de onderste foto ... dat is toch 'Stoppelaere house' ? :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: Howard Carter

Berichtdoor Jef » Do Jul 22, 2010 12:45 pm

Carter huis bezoeken.

Iemand enig idee wat de openings tijden zijn en waar je een toegangsticket kunt verkrijgen :?:

En hoe kom je er, ik bedoel waar ligt het (ik heb wel een idee) is het bijvoorbeeld te doen om met de fiets er naar toe te gaan.
Gebruikers-avatar
Jef

VorigeVolgende

Terug naar Egyptologen en archeologen