De hoofdfiguur van het spel laat je vrij bewegen in een zeer uitgestrekt gebied in Neder-Egypte vanaf de Fajoem naar het noorden tot aan de Middellandse Zee... Krokodilopolis, Hermopolis, Karanis, Sakkara, Gizeh, Dasjoer, Meidoem, Alexandria, Siwa, Sais... de omliggende gebieden en de woestijnen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Assassin% ... ed_Origins
https://assassinscreed.ubisoft.com/game ... index.aspx
https://assassinscreed.ubisoft.com/game ... index.aspx
https://www.digitaltrends.com/gaming/wh ... t-quality/
Het verhaal speelt zich af op het einde van de Ptolemaeïsche periode en de hoofdfiguur is zeker geen royalist: een medjay die het opneemt voor het volk tegen het onderdrukkende regeringsapparaat. Ik heb virtueel al een paar koningsbeelden moeten stukslaan, weliswaar met wat spijt in het hart.

De architectuur en de reliëfs op de tempels vallen zeer goed mee, een paar periodes door elkaar maar zeer kleurrijk en beter dan in vele films. De grondplannen vallen ook enorm mee, ben enkel nog maar in Gizeh gaan kijken, maar dat zit goed. Daar alvast eens in de kamers van de piramide van Cheops binnengedrongen... wel via de toen nog niet bestaande Arabische gang.
Maar voorlopig bederft niets de pret - zolang je de verschillende moeilijkheidsgraad van de nomes waardoorheen je reist in de gaten houdt, wordt je enkel geconfronteerd met missies en vijanden die niet sterker zijn dan jou - want je evolueert in sterkte door ervaring op te doen en items te verzamelen. Dat laatste kan bijvoorbeeld leder zijn voor je wapenuitrusting en lichaamsbescherming, afkomstig van verschillende dieren zoals bokken, herten, leeuwen, hyena's, krokodillen en nijlpaarden.
En ik las dat er een educatieve versie zou komen waarin de missies en het vechten weggelaten zal worden: gewoon een gigantisch gebied om interactief in het oude Egypte rond te lopen... vanuit je luie zetel.
https://www.theverge.com/2017/9/27/1637 ... overy-tour