Poolse film Pharaon uit 1966

Moderator: yuti

Poolse film Pharaon uit 1966

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Wo Mrt 05, 2008 8:31 pm

Heeft iemand 'Pharaon' gezien op Arte, zondag 02/03/08, 20:40 uur?

Pharaon of Faraon of Pharaoh, een Poolse film uit 1966 van Jerzy Kawalerowicz.

Ik heb er ooit eens een klein stukje uit gezien - iets i.v.m. een zonsverduistering meen ik me te herinneren, maar ik blijk hem anders iedere keer te missen wanneer hij op TV is.

Is het een goeie film?

Zou ik graag weten vooraleer ik er eventueel naar op zoek ga.
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Sa-Tjaoe » Ma Mrt 10, 2008 4:08 pm

Ik had de korte inhoud gelezen en dan maar beslist hem niet op te nemen. :?
Ramses XII, Ramses XIII en een Joodse die Nitocris heet?
Voor The 10 Commandments en zo hadden ze tenminste nog een budget. :wink:
Gebruikers-avatar
Sa-Tjaoe

Re: Poolse film Pharaon uit 1966

Berichtdoor Ranoferhotep » Vr Jun 18, 2010 3:10 pm

Ik heb hem jaren terug gezien op denk de BRT, met ondertitels want hij is volledig in het Pools gesproken. Er bestaat een Spaanse gedubde versie ook van.

Qua kostuums en pruiken vind ik hem vrij goed geslaagd. Ik heb hem ooit eens terug gevonden op Youtube, de complete film, maar nu niet meer, denk dat de link weg is :cry:
De film als ik het mij goed herinner speelt zich af ten tijde van Ramses III, er is o.a. een bestorming van een tempel te zien, wat naar ik dacht ook in Ramses III zijn tijd gebeurd is. Maar het kan ook ten tijde van Ramses XIII zijn, ik weet het niet echt meer.
Het enige wat me een beetje stoort aan de film is dat de tempel en voor zover ik weet de interieurs nogal kleurloos zijn, wat in het Oude Egypte zeker het geval niet was.

Hier link naar het enige stukje dat ik momenteel ervan terug vind http://www.youtube.com/watch?v=jlTVIxsbpQk

Mocht iemand trouwens de link van de volledige film op Youtube terug vinden, zo'n 15 filmpjes van ca 10 min., zou meer dan welkom zijn. Of als iemand weet dat hij op DVD te verkrijgen is? Men brengt meer en meer oude films op DVD uit tegenwoordig.
Gebruikers-avatar
Ranoferhotep

Terug naar TV, film, muziek, dvd, cdrom, games