Game: Egyptenaren in online versie Age of Empires

Moderator: yuti

Game: Egyptenaren in online versie Age of Empires

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Zo Sep 04, 2011 1:10 am

Het bekende strategisch beschavings-spel Age of Empires heeft nu ook een gratis on-line versie:

http://ageofempiresonline.com/

Egyptenaren èn Grieken ... naar het schijnt; ik heb het zelfs nog niet uitgeprobeerd.

Iemand wel?
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: Game: Egyptenaren in online versie Age of Empires

Berichtdoor Soren » Vr Sep 23, 2011 11:24 am

Ja ik speel het spelletje en het is zeker leuk om, als fan van het Oude Egypte, zelf een Oud-Egyptische stad te kunnen ontwerpen.

Het spel bestaat uit 2 delen:
- Hoofdstad
- Questen (missies)

In de hoofdstad kun je praten met de inwoners en missies voor hun uitvoeren. De hoofdstad kun je aankleden met gebouwen, die je kan kopen (met geld dat je weer uit missies verdient) of krijgt door bepaalde missies te voltooien. Zo heb ik na een paar uren spelen enkele gebouwen gebouwd zoals huisjes, opslagmagazijnen, steengroeves, een paleis, obelisks en ook een piramide.

Door het uitvoeren van missies, verdien je behalve gebouden en geld, ook andere voorwerpen, die je stad weer sterker en economischer kan maken. Er zijn missies die een soort "story-line" volgen. Het verhaal dat centraal staat is het samenbrengen van Boven-Egypte en Onder-Egypte. De meeste missies krijg je dan ook van Farao Narmer. Je begint met enkele missies, waarbij je de Badari moet verjagen. Daarna neem je het op tegen de Nubiërs.

Uiteraard zal het spel niet precies de geschiedenis volgen. Zo heeft mijn stad bijvoorbeeld een piramide, die in de tijd van Narmer nog niet bestond.

Desondanks een leuk spel en als je betaald (20 euro) krijg je nog meer gebouwen, schatten en voorwerpen, die je hoofdstad nóg levendiger maken.

Have fun!
Gebruikers-avatar
Soren

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Za Sep 24, 2011 6:40 pm

Bedankt voor de informatie.

Komplete leek zijnde in pc spelletjes on-line ...

Is dit een multiplayer?
Hebben de spelers die betalen dan geen voordelen tegenover iemand die niet betaald?
Of zijn die betalende voordelen van geen belang in strijd en vooruitgang in het spel?

En de individuele vooruitgang wordt opgeslagen, en een tijdje bewaard, neem ik aan?
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Berichtdoor Soren » Ma Sep 26, 2011 4:05 pm

Je kan zowel single and multi player spelen:
- Je hebt single player quests die je enkel alleen kan spelen. Deze quests zijn de story-line quests
- Je kan optionele quests samen spelen (co-op) tegen de computer
- Ja kan via de Arena zgn. PvP (Player-vs-Player) spelen tegen andere spelers.

Dat laatste heb ik nog niet gedaan. Ik speel wel graag, maar zo goed ben ik nu ook weer niet :)

Enkele andere "Multiplayer" activiteiten zijn:
- Je kan de hoofdstad van je vrienden bekijken
- Je kan voorwerpen met elkaar delen

Als je betaald heb je wel voordelen. Zo kun je meerdere pakhuizen bouwen om voorwerpen in op te slaan (5 tegenover 2 als je gratis speelt). Ook kun je 8 fabrieken bouwen tegenover 2 om grondstoffen mee te fabriceren (hout, steen, graan, etc.). Als betaalde speler krijg je ook zgn. Advisers die door hun advies je land versterken, etc. In feite kun je het spel ook gratis uitspelen, maar dan is het een stuk moeilijker en is je economie een stuk langzamer.

Als je als betaalde speler tegen een gratis speler (PvP) speelt, heb je dus voordelen. Ik heb wel gelezen dat ze willen gaan veranderen in een volgende update...

Je voortgang wordt online bewaard en je hoofdstad blijft dus online. Als je bijvoorbeeld een houtfabriek hebt, dan krijg je ieder kwartier 1x hout erbij (ook als je offline bent). Je hoofdstad kan niet worden aangevallen door andere spelers, dus je hoeft daar niet bang voor te zijn...
Gebruikers-avatar
Soren

Berichtdoor Sa-Tjaoe » Di Okt 04, 2011 5:37 pm

Wel niet erg sympathiek dat ze het Mac-unfriendly hebben gemaakt... :evil:
Gebruikers-avatar
Sa-Tjaoe

Terug naar TV, film, muziek, dvd, cdrom, games