Face of Tutankhamun - Christopher Frayling - 1992

Moderator: yuti

Face of Tutankhamun - Christopher Frayling - 1992

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Ma Aug 27, 2012 2:26 pm

Eindelijk gevonden op DVD: 'Op zoek naar Toetanchamon' van Christopher Frayling, of 'Face of Tutankhamun', Nederlands ondertiteld dan nog. Zogezegd tweedehands bij Amazon UK, maar als nieuw.

Hier in Nederland en Vlaanderen onsterfelijk gemaakt :wink: door de Teleac uitzendingen in '93. Ik had deze uitzendingen al enkele keren op het forum vermeld, maar ik ben blij dat ik ze nu heb.

Het boek is nog vrij makkelijk te verkrijgen, maar ik had indertijd de uitzendingen op VHS kunnen opnemen, maar nu heb ik ze dus op DVD. Bliss ... en dat zeg ik niet vlug. :)

Prachtige beelden van 'journalist' Frayling en egyptoloog Donald Ryan in de bergen van Thebe.

Zit in een box met de titel: "De Egyptenaren. Oude beschavingen."
De 5 DVD's 'Face of Tutankhamun' volgen vermoedelijk de oude uitzendingen, en een zesde DVD draagt de titel 'Life and Death in Egypt', met een voor mij onbekende inhoud.

Vier à vijf uur kijkgenot. Ideaal voor een Toetmania-night (or afternoon) hier met de die-hards. :D

En nu op zoek naar de DVD's met John Romer's Graven voor de Farao (Teleac '91) ... puur jeugdsentiment. 8)
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Terug naar TV, film, muziek, dvd, cdrom, games