Exodus, Gods and Kings

Moderator: yuti

Exodus, Gods and Kings

Berichtdoor Philip Arrhidaeus » Di Apr 28, 2015 4:11 pm

Heb onlangs de film gezien op DVD. Ondanks de slechtere kritieken - meestal dat het een langdradige en vervelende film zou zijn - heb ik me geamuseerd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Exodus:_Gods_and_Kings
Natuurlijk kennen we het verhaal, en je weet zo ongeveer hoe het zal verlopen en eindigen. Geen verrassingen daar. ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Exodus:_Go ... l_response

Maar met een verhaal dat iedereen kent, is hier toch wel wat spanning en vertier gecreëerd. En ik heb genoten van de Egyptische decors. Vond dat Ramses II uitstekend neergezet werd door Joel Edgerton, en ondanks ik John Turturro niet als farao verwacht had (ik zie hem nog steeds teveel voor me in "O Brother were art thou?" en in "The BIg Lebowski") deed hij dat goed als Sethi I. Sigourney Weaver werd er meest uitgeknipt en Ben Kingsley deed zijn gewone grote ogen act. En het duurde slechts een fractie van een seconde voor ik Batman niet meer zag in Christian Bale.

De zwaarden en de kronen (Ramses II draagt een koninginnenkroon) waren apart. Stijgbeugels en kamelen waren te zien. Pyramides en sfinxen en tempels stonden in de steden bij elkaar. Een funerair afscheid van Seti I in Aboe Simbel (dat toen nog gebouwd moest worden ook). Voorspellingen aan de hand van ingewanden van dieren (in het begin van de film) gebeurde IMvHO niet ten tijde van Ramses II in Egypte.
Viel mij op - er zullen nog wel andere zaken geweest zijn die niet kloppen.

Ik heb van de film genoten, maar het zal een jaar duren vooraleer ik nog eens kijk. Allen toch daarheen (naar de DVD winkel).
Gebruikers-avatar
Philip Arrhidaeus
Site Admin

Re: Exodus, Gods and Kings

Berichtdoor Jef » Ma Mei 11, 2015 9:50 pm

Wij hebben hebben de film ook gezien. Ik zelf moest hem zien en keek er dan ook naar uit. Vond hem een beetje tegen vallen, en kon Batman dan ook niet uit mijn gedachten zetten. De film " De tien geboden " vond ik destijds toen ik die voor de eerste keer ( 50 jaar geleden) zag mooier. Hoe Mozes toen de rode zee open liet splitsen met zijn staf om de egyptenaren te laten oversteken staat me nog steeds bij. Maar ja toen was ik een stuk jonger en had nog nooit een spektakel film gezien. :o
Gebruikers-avatar
Jef

Terug naar TV, film, muziek, dvd, cdrom, games